مهاجرت باید به یک فرصت تبدیل شود

وزیر امور مهاجرین و عودت کننده گان می گوید که مهاجرت باید از یک چالش به فرصت مناسب برای رشد کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سید حسین عالمی بلخی، در سمینار دو روزه تحت نام «مهاجرت، مشکلات و فرصت ها» اظهار داشت که مهاجرت ها یکی از مشکلات عمده دولت است.

عالمی بلخی اظهار داشت که در حال حاضر بیش از ۷ میلیون شهروند افغانستان در کشورهای دیگر مهاجر هستند و همت دولت این است که تمامی مهاجرین دوباره به کشور برگردند.

به گفته وی، مهاجرت از ابتدای حرکت با چالش همراه است و تا زمان رسیدن به هدف و قبولی نیز این چالش و مشکل در مسیر زنده گی مهاجرین قرار دارد.

وزیر مهاجرین اما اظهار داشت که می توان مهاجرت را از یک چالش به فرصت خوب برای رشد کشور تبدیل کرد که این کار نیازمند مدیریت قوی و استفاده از اندوخته های مهاجرین است.

به اعتقاد وی، اگر زمینه بازگشت و اشتغال مهاجرینی که به کشور بازمی گردند فراهم باشد، می توان از اندوخته های آنها در کشورهای پیشرفته دنیا برای رشد کشور استفاده کرد.

در عین حال، محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرائیه در این سمینار اظهار داشت :«امنیت بیاوریم، کار ایجاد کنیم، تا کسی مجبور به مهاجرت نشود.»

وی افزود؛ زمانی که کار و امنیت برای مهاجرین فراهم باشد، آنها حاضر هستند به صورت داوطلبانه به کشور باز گردند که تلاش برای این کار نیز جریان دارد.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که از ابتدای سال روان در حدود ۶۰۰ هزار مهاجر به صورت داوطلب به کشور بازگشته و هم اکنون نیز در حدود ۷۰۰ تن به صورت روزانه از کشورهای ایران و پاکستان اخراج می شوند.

همچنین بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت مهاجرین در حال حاضر بیش از یک میلیون شهروند کشور به دلیل ناامنی و جنگ در داخل کشور بیجا شده اند که نیاز جدی به کمک  سرپناه دارند.

Author

About Author

1 thought on “مهاجرت باید به یک فرصت تبدیل شود

  1. شما حالا مهاجرین را فروختید وپول را گرفتین وسر زخم آنها نمک پاش ندهید درآفغانستان نی امنیت است نی کاراست نی ظرفیت است وهر انچی که شما اظهار میدارید خودشما هم میدانید وملت هم میداند که دروغ وفریب بیش نیست تاحال سران حکومت اختلاف دارند فساد ومواد مخدر بیداد میکند انتخابات مجلس صورت نگرفته وغیره وغیره شما هم مصروف چوروچپاول بیت المال وغرب ملت هستید وملت را هم فروختید شما مادرفروشان هستید که درمقابل پول نی وجدان دارید ونی ناموس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *