جنگ فراه از سوی پاکستان رهبری می شود

مقام های محلی و امنیتی ولایت فراه معتقدند که جنگ این ولایت از سوی طالبان مسلح طراحی نشده و سازمان استخبارات پاکستان رهبری آن را انجام می دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مقام های محلی و امنیتی ولایت فراه و زون غرب کشور در نشست خبری مشترک امروز (۴عقرب) در مورد وضعیت امنیتی این ولایت معلومات دادند.

آصف ننگ، والی فراه در این نشست خبری اظهار داشت که تمام حملات دشمن بر ولسوالی ها و شهر فراه ناکام بوده و با جواب محکم نیروهای امنیتی روبرو شده است.

به گفته وی، نحوه انجام حملات طالبان مسلح در ولایت فراه نشان می دهد که طراحی این حملات بالاتر از توانایی آنهاست و تمام برنامه های آن از سوی استخبارات کشور پاکستان طراحی شده است.

ننگ اظهار داشت که کشته شدن شماری از افسران پاکستانی و پنجابی خود دلیل این مدعاست که پاکستان در رهبری جنگ فراه نقش داشته است.

وی به ملا سمیع الله کشمیری که در جنگ ولسوالی بالابلوک کشته شد، اشاره کرده و گفت :«طراح و تفکر این جنگ مال طالب نیست، طالب بیسواد است، نظر به ماهیت جنگ و نحوه فعالیت های صورت گرفته، شبکه های استخباراتی منطقه در آن نقش داشته است.»

والی فراه افزود که در حال حاضر تمام ساحات تحت کنترول دولت به صورت کامل در امنیت است و نیروهای امنیتی نیز آماده گی لازم برای دفاع از آن مناطق را دارند.

منبع تصریح کرد که دولت هیچ ولسوالی را در ولایت فراه از دست نداده و تنها در دو یا سه ولسوالی، تعمیر ولسوالی به مکان دیگر انتقال یافته است.

بر اساس اظهارات ننگ، تغییرات در ولسوالی های گلستان و بگواه به اساس لزوم دید حکومت صورت گرفته است.

وی با اشاره به مسدود بودن شماری از مکاتب در ولایت فراه، گفت که در شماری از ولسوالی ها به مانند بگواه، بالابلوک، گلستان و خاک سفید به دلایل تخنیکی از جمله نبود معلم زن، دختران از مکتب محروم مانده اند.

در عین حال، محی الدین غوری، فرمانده قول اردوی ۲۰۷ ظفر در مورد تلفات طالبان مسلح در جنگ فراه در جریان چند روز اخیر اظهار داشت که در این جنگ ۲۹۰ طالب مسلح کشته، ۲۴۰ تن زخمی و ۷۲ واسطه نقلیه آنها نیز تخریب شده است.

این در حالی است که طالبان مسلح در روزهای اخیر حملات گسترده ای بالای شهر فراه و شماری از ولسوالی های این ولایت راه اندازی کرده بودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *