مديرگمرك اسلام قلعه 100هزار دالر اختلاس کرده است

خبرگزاری خاورمیانه – هرات

برخي از مسئولان بخش هاي خصوصي در ولايت هرات از دست داشتن مدير گمرك بندر اسلام قلعه در فساد مالي خبر ميدهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آنان ميگويند شمس الرحمان صافي، مدير گمرك اسلام قلعه در آخرين مورد چيزي بالغ بر 100 هزار دالر را اختلاس كرده و در برخي موارد اقدام به زورگيري كرده است.

عبداللطيف مدد، يكتن از مسئولان بخش هاي خصوصي و عضو هيئت رهبري اتحاديه  كميشن كاران افغانستان در گفتگو به خاور میانه بيان داشت: مدير گمرك اسلام قلعه ولايت هرات در چندين قضيه دست به فساد مالي و سوء استفاده از وظيفه زده كه در اين رابطه اسناد موثق و محكمه پسند موجود ميباشد.

او ميگويد در آخرين مورد اين شخص مبلغ 100 هزار دالر را به طور غير قانوني از حدود 30 تن از كميشن كاران دريافت كرده و پس از آن اقدام به زورگويي كرده است.

بر اساس گفته هاي مدد، دامنه ي فساد اداري در شعبه ي مدير گمرك اسلام قلعه به صورت گسترده ميباشد و در اين زمينه ايجاب ميكند تا هيئتي حقيقت ياب از مركز كشور به ولايت هرات اعزام شوند.

اين عضو اتحاديه كميشن كاران افغانستان همچنان مي افزايد: كه چندي پيش شمس الرحمان صافي، مدير گمرك اسلام قلعه در يك اقدام غير قانوني و بي جهت دست به بازداشت 5 تن از كميشن كاران زده بود.

او ميگويد از اين اقدام وي هيچ يك از ارگانهاي امنيتي مطلع نبوده اند.

عبداللطيف مدد دليل اين افشاگري خود را مقابله با فساد اداري و برخورد با افراد زورگير عنوان ميدارد.

از سويي ديگر شمس الرحمان صافي، مدير گمرك اسلام قلعه ي ولايت هرات ميگويد: اين ادعا ها كاملا بي اساس بوده و تبليغاتي منفي بر عليه اداره اش ميبباشد.

بر اساس گفته هاي صافي اگر هريك از شخصيتهاي حقيقي و يا حقوقي ادعايي بر عليه وي دارند ميبايست از طريق ارگانهاي عدلي و قضايي پيگير شوند و اسناد خود را افشا سازند.

مدير گمرك اسلام قلعه، گفته هاي آقاي مدد را ناشي از خصومتهاي شخصي ميداند.

در همين حال محمد طاهر عنبري، رئيس اداره ي عالي مبارزه با فساد اداري غرب افغانستان ميگويد: پيش از اين نيز گزارشهايي از موجوديت فساد اداري در گمركهاي ولايت هرات به دست رسيده بود اما در اين رابطه اسناد موثقي ارائه نشد.

او ميگويد در صورت اينكه اسناد قوي و محكمه پسند در دسترس اداره اش قرار گيرد، به زودترين فرست اقدام به روشن شدن قضايا خواهند كرد.

رئيس اداره ي مبارزه با فساد اداري غرب كشور همچنان افزود: ايجاب ميكند تا براي ريشه كن سازي فساد اداري در ادارات دولتي هرات، كساني كه اسناد و يا شواهدي در دست دارند، با اين اداره شريك سازند.

گمرك اسلام قلعه در مرز ميان استان خراسان جمهوري اسلامي ايران و ولايت هرات واقع است.

گفتني است كه بيشترين مواد اوليه ي مورد نياز غرب نشينان كشور از اين طريق وارد ميشود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *