ادامه بحران در مصر همراه با 800 کشته و بیش از 5 هزار زخمی

گزارشها از مصر حاکیست  که اخوان المسلمين مصر مي‌گويد، در پي سرکوب تحصن اعتراض آميز حاميان محمد مرسي، رئيس جمهور برکنار شده اين کشور توسط نيروهاي امنيتي در شهر قاهره، دست کم هشتصد  نفر کشته و حدودپنج هزار تن زخمي شده‌اند.

به گزارش خبر گزاری خاور میانه،اخوان المسلمين اعلام کرد اين آمار امروز چهارشنبه بیست و دو  اسد  توسط  مقامات بيمارستان رابعه اعلام شده است.

در همين حال وزارت داخله مصر هم ادعا کرده است در جريان درگيري‌ها بين معترضان و نيروهاي امنيتي چهار سرباز کشته شده‌اند.

تلويزيون دولتي مصر اعلام کرده است، نيروهاي امنيتي معترضان را از اردوگاه‌هايشان در مسجد رابعه العدويه و ميدان نهضه تخليه کرده‌اند.

مقامات مصر به منظور جلوگيري از خروج معترضان از پايتخت، حرکت همه قطارها را متوقف کرده‌اند.

مقامات امنيتي مصر مي‌گويند، حدود ۲۰۰ تن از حاميان مرسي که در منطقه رابعه العدويه دستگير شدند، سلاح در اختيار داشتند.

وزارت کشور مصر همچنين گفته است شماري از رهبران اخوان المسلمين دستگير شده‌اند.

رهبران اخوان المسلمين اين  عمل را «قتل عام»خوانده و محکوم کرده  است و از مردم مصر خواسته‌اند تا عليه گسترش خشونت در خيابان‌ها حضور پيدا کرده و تظاهرات برپا کنند.

مصر از تاريخ سوم جولاي و پس از آن که جنرال عبدالفتاح السيسي فرمانده ارتش محمد مرسي رئيس جمهوري دموکراتيک اين کشور را برکنار کرد، صحنه درگيري بوده است. ارتش مصر پس از خلع مرسي، عدلي منصور رئيس ديوان عالي قانون اساسي مصر را به عنوان رئيس جمهوري جديد معرفي کرد.

ائتلاف دموکراسي خواهان مخالف کودتا در تاريخ دوازدهم آگوست از مردم مصر خواست تا تظاهراتي سراسري عليه سرکوب تحصن مخالفان برگزار کنند.

ارتش مصر پيش‌تر هشدار داده بود که عليه هواداران محمد مرسي رئيس جمهوري مخلوع اقدام خواهد کرد.

درپی حمله  امروز ارتش مصر تا حالا ارقام  ضد و نقیض از تلفات ارائه شده است اخوان ادعا دارد که به تعداد دوصد تن در یورش امروز ارتش در قاهره و چند کشور دیگر کشته شده است اما مقامات دولتی مصر و شفاخانه ها  تعداد کشته شده های امروز را تا اکنون  چهل تا شصت نفر اعلان  کرده است .

تا اکنون دو محل تجمع معترضان در قاهره توسط پولیس بر داشته شده است در حالیکه رهبر اخوان المسلمین از تحصن کنندگان خواسته است همچنان در جاده ها بمانند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *