عبدالله: اصرار طالبان به جنگ مانع صلح شد

رییس اجرائیه حکومت وحدت ملی ضمن انتقاد از اصرار طالبان به جنگ اظهار داشت که لجاجت و اصرار این گروه به ادامه جنگ مانع ایجاد و پیشرفت گفتگوهای صلح شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عبدالله عبدالله در نشست امروز (۲۳ثور) شورای وزیران با اشاره به اصرار طالبان بر ادامۀ جنگ و امتناع از مذاکره، این مسأله را مانع اصلی روند صلح عنوان کرد.

وی با اشاره به فراخوان مردم و دولت برای آتش بس در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: «توقع مردم افغانستان این بود که در این ماه آتش‌ بس داشته باشیم، اما متأسفانه طالبان موافقت نکرده و جنگ ادامه دارد.»

عبدالله افزود که طالبان در عملیات بهاری ‌شان در نظر داشتند که جنگ وسیع را راه اندازی کنند؛ اما با رشادت نیروهای امنیتی از بسیاری عملیات این گروه در شهرهای بزرگ جلوگیری شده است.

از سویی هم، رئیس اجرائیه در مورد انتخابات ریاست ‌جمهوری گفت که نگرانی‌ های نامزدان بجا است و راهکاری برای رفع این نگرانی‌ ها سنجیده شده است.

به گفته وی، شفافیت انتخابات از طریق استفاده از سیستم بایومتریک در انتخابات آتیِ، تأمین خواهد شد و کمیسیون انتخابات باید برای برگزاری انتخابات، به کارهایش شتاب بدهد.

در حالی نگرانی ها در مورد انتخابات وجود دارد که به عمر حکومت وحدت ملی نیز زمان زیادی باقی نمانده و روز گذشته شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری خواهان ایجاد حکومت «سرپرست» بعد از اول جوزای امسال شدند.

اما محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور پیش از این گفته بود تا انتخابات ریاست‌ جمهوری و تعیین نامزد برنده، در پست خودش باقی خواهد ماند.

دادگاه عالی نیز چندی پیش در حکمی مدت زمان ریاست جمهوری آقای غنی را تا زمان تعیین رئیس جمهور جدید، تمدید کرده بود.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *