در مورد آتش بس با طالبان هیچ پیشرفتی نشده است

نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان تاکید می کند که در گفتگوهای شش روزه با طالبان مسلح در دوحه، هیچ پیشرفتی در مورد آتش بس صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، زلمی خلیلزاد بعد از شش روز گفتگو با طالبان مسلح، شب گذشته جزئیات این گفتگوها را با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور شریک ساخت.

شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری در صفحه فیس بوک خود آورده است که خلیلزاد ضمن ارائه معلومات به مقامات حکومت افغانستان، معلومات نادرست و شایعات نشر شده از سوی رسانه های داخلی و بین المللی در خصوص مذاکرات با طالبان در دوحه را رد کرده، گفت که در مورد ساختار نظام آیندۀ افغانستان با طالبان هیچگونه گفتگو و بحثی صورت نگرفته است.

وی گفته است که در مورد ایجاد حکومت موقت هیچگونه صحبتی صورت نگرفته و موضوع حکومت موقت به گونه کامل نادرست است.

نماینده امریکا برای صلح افغانستان تاکید کرده است که بحث در مورد حکومت موقت در صلاحیت و مسئولیت وی نبوده و تنها مسوولیت دارد تا تنها زمینۀ مذاکرات بین الافغانی را فراهم سازد.

خلیلزاد تصریح کرد که با طالبان مسلح تنها در مورد آتش‌بس بحث نموده که تا هنوز در این خصوص کدام پیشرفتی صورت نگرفته است.

وی تاکید کرده است که یگانه راه حل برای صلح دوامدار، مذاکرات بین الافغانی است.

موصوف در مورد خروج نیروهای امریکایی از افغانستان نیز گفت که این اصل در صورت اجرایی شدن در هماهنگی با دولت افغانستان صورت می گیرد و تا هنوز در این خصوص به هیچگونه توافقی نرسیده است.

خلیلزاد اظهار داشت که برای پیشبرد مسایل و ایجاد زمینه گفتگوهای بین الافغانی بازهم با طالبان مسلح دیدار خواهد داشت.

به نقل از خبرنامه، محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز از تلاش های امریکا برای آغاز مذاکرات بین الافغانی قدردانی کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *