حکومت افغانستان از امریکا وضاحت خواست

بعد از اظهارات عجیب و جنجالی رئیس جمهور امریکا در مورد افغانستان، حکومت کابل از واشنگتن خواهان وضاحت در رابطه به این اظهارات شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دونالد ترامپ در دیدار با عمران خان، نخست وزیر پاکستان اظهار داشت که می تواند افغانستان را در جریان ۱۰ روز از نقشه محو کند و جنگ این کشور را نیز در یک هفته پایان دهد؛ اما نمی خواهد ۱۰ میلیون نفر کشته شود.

بعد از این اظهارات، ارگ ریاست جمهوری با نشر اعلامیه ای به آن واکنش نشان داد.

متن این اعلامیه به این شرح است:

ارگ، کابل: افغانستان یکی از کهن ترین ملت – دولت‌ های دنیا است که در طول تاریخ از بحران ‌های متعدد عبور نموده است. ملت افغانستان به هیچ قدرت خارجی اجازه تعیین سرنوشت خویش را نداده و نخواهد داد.

شراکت و همکاری ما با جهان و بخصوص با ایالات متحده امریکا بر مبنای منافع متقابل و احترام متقابل است. ما از همکاری امریکا برای آوردن صلح حمایت می‌ نمائیم، اما سرنوشت اساسی کشور ما در جلسات سران دول خارجی بدون حضور زعامت افغانها تعیین شده نمی‌ تواند. افغانستان ما با صلابت و ابهت در صحنه سیاست دنیا باقی خواهد ماند.

دولت جمهوری اسلامی افغانستان با درنظرداشت روابط همه جانبه میان دو دولت همکار از مجرای دیپلوماتیک و دولتی خواهان صراحت و توضیحات از جانب واشنگتن در مورد اظهارات رئیس جمهور ترامپ با صدراعظم پاکستان، گردیده است.

دولت جمهوری اسلامی افغانستان تحولات مرتبط به این مساله را به طور دوامدار با مردم آزاده افغانستان در میان خواهد گذاشت.

این اظهارات در حالی با حضور نخست وزیر پاکستان بیان می شود که رهبران حکومت افغانستان بارها و بارها اعلام کرده بودند که پاکستان در مسایل سیاسی منطقه «منزوی» شده است؛ اما اظهارات ترامپ، خلاف این ادعا را ثابت کرد.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *