گزافه گویی های ترامپ در مورد افغانستان

رئیس جمهور امریکا در ادعایی خرافی و تازه مدعی شده که می تواند افغانستان را در جریان ۱۰ روز از نقشه محو کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دونالد ترامپ در دیدار با عمران خان، نخست وزیر پاکستان گفته است که نمی خواهد «پولیس» افغانستان باشد.

رئیس جمهور امریکا شب گذشته با عمران خان دیدار کرده است.

در این دیدار که بخش عمده ای از آن را مسایل افغانستان پوشش می داد، ترامپ گفت که قادر است طی یک هفته در جنگ افغانستان پیروز شود؛ اما نمی ‌خواهد ۱۰ میلیون نفر کشته شوند.

رویترز به نقل از دونالد ترامپ آورده است «ما در افغانستان تبدیل به پولیس شده ‌ایم. ما نمی ‌جنگیم. اگر می ‌خواستیم وارد نبردها در جنگ افغانستان بشویم و پیروز شویم، من یک هفته‌ ای پیروز می‌ شدم. فقط نمی‌ خواهم که ۱۰ میلیون نفر را بکشم. آیا متوجه این موضوع هستید؟»

ترامپ در ادامه ادعا‌های خود افزود که برای افغانستان برنامه دارد که اگر می ‌خواست به آن برنامه ها عمل کند و جنگ را ببرد، افغانستان از زمین محو می ‌شد.

وی تاکید کرده است که «به‌ معنی دقیق کلمه، در ۱۰ روز تمام می ‌شد. من نمی‌ خواهم این کار را بکنم. نمی ‌خواهم این مسیر را طی کنم.»

رئیس‌ جمهور امریکا گفت که به خاطر حفظ افغانستان به همکاری با پاکستان و دیگر کشورهای دخیل در این کشور ادامه می ‌دهد تا به بحران پایان دهد.

ترامپ ابراز امیدواری کرد که پاکستان در راه مبارزه در افغانستان به آنها کمک کند و ۱۹ سال حضور «مسخره» امریکا در این کشور را همکار باشد تا دیگر امریکا پولیس افغانستان نباشد.

این در حالی است که عمران خان، نخست وزیر پاکستان پیش از دیدار با رئیس جمهور امریکا گفته بود که بحران افغانستان راه حل نظامی ندارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *