توافقنامه برگشت پناهجویان از آلمان امضا شد

دولت های کابل و برلین، توافقنامه ای مبنی بر خروج و بازگشت پناهجویان افغانستان در آلمان را امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در آستانه برگزاری نشست بروکسل در مورد افغانستان، آلمان اعلام کرده است که توافقنامه خروج پناهجویان افغانستان در این کشور را با دولت کابل امضا کرد.

وزارت امور داخله آلمان خبرنامه ای به نقل از توماس دمیزر، وزیر داخله این کشور نشر کرد که امضای توافقنامه متذکره تائید شده است.

در خبرنامه آمده است که به اساس این توافقنامه، پناهجویان به صورت داوطلبانه و اجباری از آلمان بیرون شده و به افغانستان برگشت داده می شوند.

وزیر امور داخله آلمان تاکید کرده است که کمک های این کشور برای پذیرش و اسکان پناهجویان ادامه داشته و افزایش نیز خواهد یافت.

وزارت امور داخله جزئیات دیگری در این رابطه ارائه نکرده است.

بر اساس معلومات وزارت امور داخله آلمان، نزدیک به یک میلیون پناهجو در جریان دو سال گذشته به این کشور پناه برده و دولت برلین را با چالشی عمده روبرو ساختند.

این در حالی است که مقام های در دولت کابل روز گذشته در نشست فوق العاده در مجلس نماینده گان (کلیک کنید) اعلام کرده بودند که خروج و برگشت پناهجویان پیش شرطی برای کمک جامعه جهانی به افغانستان نخواهد بود و از انتظار کمک سه و نیم میلیارد دالری جامعه جهانی تا چهار سال آینده خبر داده بودند.

Author

About Author

3 thoughts on “توافقنامه برگشت پناهجویان از آلمان امضا شد

  1. سلام .. !
    خبر کنونی که خواندم خیلی مرا متاثر کرد ،شما ببینید ..هر وجدان زنده میداند که طالبان به صورت واضح به دروازه های کابل رسیدند اما مهاجرین که اززندانی به نام افغانستان فرارکرده با هزاران قربانی خودرا به آلمان رسانده بعد دوباره مبخواهند آنهارا به زندان بیندازند … افغانستان میلیارد ها دلار کمک شد .. چه شد کجا آباد .. جزاینکه تجارت کردند وچند وهابی راپول دادند که درشرکت سهامی صلح باشند … همه حیف میل کردند واقعا ما مهاجرین به وطن نه بلکه به قتل گاه ع و غ برمیگردیم …. جامعه جهانی هم شاهد باشند … خوب اینها همه وجدان بیدار میخواهند …. آلمان

  2. من یک پناهنده افغان در آلمان استم به کدام دلیل من افغانستان بر گردم.
    چرا پسر و دختر جناب اشرف غنی در بیرون از افغانستان زندگی میکند و چرا من این حق را باید نداشته باشم ایا چه فرق میان من و پسر اشرف غنی هست؟که میتواند اما من باید نکنم.
    لعنت خدا بر سر این گونه یک ریس جمهور متعصب.

  3. سلام.
    قسم که تمام مردم ما میدانن….که ما از روی .حوس. .یا شوق دیدن اروپا..مهاجر نشدیم…جان ما در خطر بوده ..خودم یک تن از باشنده گان ولایت های افغانستان …هستم…چون جانم در خطر بوده…فامیل خوده از دست دادیم و مجبور به فرار از وطن شدیم.در صورت که جان مه در کشور خودم امن نباشه چی قسم زندگی کنم در افغانستان…تمام دولت دار های ما صرف به جیب های خود فکر میکنن…چون خود شان در چوکی های بالا نشسته هستن…خانه های گرم….مو تر های زری. ..و به صد ها محافظ….چکر و ساعت تیری شان در کشور های اروپا…کجا در فکر ما اولاد های غریب هستن…که در چی آتش میسوزیم. …و چی درد های اس که ما می‌کشیم…..از این همه خبر ندارن…چون…حرف های ما را نمیشنون. ..خداوند…در قهر خود گرفتار شان کنه که زندگی ما را برباد کردن…لعنت بر تمام دولت افغانستان…..خداوند نابود شان کنه..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *