گزارش های ضد و نقیض در باره سقوط قندوز بدست طالبان مسلح

گزارشهای ضد و نقضیی در باره سقوط مرکز شهر قندوز در شمال کشور بدست طالبان مسلح وجود دارد و طالبان مدعی شدند که مرکز شهر قندوز به کنترل آنان در آمده است اما مقامات امنیتی افغانستان این ادعای طالبان را رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، طالبان مسلح از بامداد امروز دو شنبه  از چندین استقامت بالای شهر قندوز حملات تهاجمی را آغاز کردند.

منابع محلی در قندوز می گویند جنگ در اطراف شهر قندوز ادامه دارد اما برخی از گزارش ها حاکی از آنست که مرکز شهر قندوز بدست طالبان سقوط کرده است.

همچنین مقامات امنیتی در کابل سقوط شهر قندوز بدست طالبان مسلح را رد کرده و گفته اند که درگیری ها در اطراف شهر ادامه دارد و عملیات ها به دلیل اینکه طالبان در ساحات مسکونی جای گرفته اند به کندی پیش میرود.

به گفته مقامات ارتش ملی کشور نیروهای امنیتی در تلاش عقب راندن طالبان از اطراف قندوز هستند.

براساس معلومات تازه نیرو های امنیتی عملیات باز پس گیری مناطق از دست رفته را با حمایت هوایی نیرو های خارجی آغاز کرده و گفته می شود از برخی مناطق طالبان مسلح فرار کرده اند.

14520383_1237745972955116_7491122749750961613_n

در همین حال جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری به مرکز هماهنگی نظامیان کشور در وزرات دفاع ملی حضور پیدا کرده تا عملیات نظامی علیه طالبان مسبلح را رهبری کند.

آقای دوستم گفته است که طی دو روز آینده عازم قندوز می شود و تا نابودی کامل تروریستان در خط مقدم با آنان خواهد جنگید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *