تاکید ایران بر تحکیم روابط امنیتی با افغانستان

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران اظهار داشته است که همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی با افغانستان، روابط دو کشور را مستحکم‌تر می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، خبرگزاری رسمی ایران در گزراشی آورده است که علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی این کشور با محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان تماس تلیفونی داشته است.

شمخانی در این تماس ضمن محکوم کردن حمله بر قول اردوی ۲۰۹ شاهین، گفته است که برخی کشورهای منطقه تلاش دارند تا با ناامن ساختن افغانستان، زمینه را برای انتقال تروریست‌های شکست خورده عراق و سوریه در این کشور فراهم کنند.

وی در حالی که نامی از کشور خاصی نیاورد؛ اظهار داشت که سرعت‌بخشی به همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی دو کشور، استحکام‌بخش ثبات و امنیت دوجانبه خواهد بود.

شمخانی با اشاره به ضرورت برخورد شدید و منسجم دولت، گروه‌های سیاسی و ملت افغانستان با جریان‌های تروریستی، خاطرنشان ساخت که باید برای مبارزه با تروریسم، همکاری‌های موثر تداوم یابد.

در عین حال، محمد حنیف اتمر نیز بر تداوم رایزنی و همکاری دو کشور برای ریشه‌کنی تروریسم در منطقه و از بین بردن زمینه‌های ناامنی و بی‌ثباتی تاکید کرد.

گفتنی است که قول اردوی ۲۰۹ شاهین در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ روز جمعه (اول ثور) شاهد یک حمله گروهی و تهاجمی طالبان مسلح بود که در نتیجه نزدیک به ۱۵۰ سرباز و افسر اردو جان باخته و شمار دیگری نیز مجروح شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *