اعتراض بانوان ورزشکار در بغلان از بی توجهی سازمان ملل در قبال زنان افغانستان

شماری از فعالین حقوق بشر و بانوان ورزشکار در ولایت بغلان علیه قوانین سختگیرانه طالبان در پیوند به نقض حقوق زنان دست به اعتراض زدند.
این بانوان خواستار توجه جدی سازمان ملل متحد و نهادهای  مدافع حقوق بشر به وضعیت کنونی زنان شده می‌گویند باید هر چه زودتر دروازه های مکاتب و دانشگاه ها به روی دختران شود.
معترضین با بیان اینکه تاریکی مطلق در زندگی زنان افغانستان سایه افکنده است می‌گویند دیگر تحمل ظلم را ندارند و نمی‌خواهند در  جهل و بیسوادی زندگی کنند.
طالبان از زمانی که بر کرسی حکومت در افغانستان تکیه داده اند با تمام قدرت سعی بر دور کردن زنان از عرصه اجتماع و سیاست کرده‌اند.
معترضین خواستار آزادی زنان زندانی که اکنون در زندانهای طالبان بسر می‌برند شده و از جامعه بین‌المللی خواسته اند وضعیت زنان افغانستان را نادیده نگیرند.
یلدا هاشمی یکی از معترضین این جمع وضعیت زنان افغانستان را اسفناک خوانده می‌گوید: با این که  تکنولوژی در دنیای امروزی حکم روایی می‌کند، اما زنان افغان در زندانهای خانگی بسر می‌برند و از این حالت به سطوح آمده اند.
این زن معترض خاموشی دنیا را در قبال ظلم طالبان در برابر زنان غیر قابل پذیرش دانسته افزود طالبان تلاش دارند از این طریق افغانستان را در جهل و تاریکی نگهدارند تا کشور از توسعه و ترقی باز بماند که در این سه سال زنان از پیشرفت و تحصیل به اندازه سال‌ها عقب مانده اند.
طالبان از زمان حکومت خود در افغانستان بسیاری از زنان معترض را به جرم همکاری با جناه های مخالف خود و یا جاسوسی بازداشت کرده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *