آغاز روند انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

دور نخست انتخابات سال ۲۰۱۷ ریاست جمهوری فرانسه، صبح امروز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از آسوشیتدپرس، انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با حضور ۱۱ نامزد شامل ۹ مرد و ۲ زن از احزاب و جناح‌های مختلف سیاسی آغاز شده است.

برای این انتخابات ۶۶ هزار و ۵۴۶ شعبه رای‌گیری پیش‌بینی شده است.

دولت فرانسه راهکارهای متعددی برای شرکت در انتخابات الکترونیکی ریاست جمهوری در نظر گرفته است که رای‌دهندگان می‌توانند از این امکان بهره ببرند.

هیچ نتیجه‌ای جزئی یا نهایی، به جز در مورد رای ممتنع، نباید پیش از بسته شدن آخرین مرکز رای‌گیری در ۲۰ ساعت افشا شود. تخلف از این قانون مجازات جریمه ۷۵ هزار یورویی را به دنبال خواهد داشت.

پیش‌بینی می‌شود که همچون روال گذشته برخی رسانه‌های فرانسوی زبان کشورهای اروپایی اقدام به انتشار نتایج اولیه این انتخابات کنند.

گفتنی است که انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در تدابیر جدی و شدید امنتیی برگزار می‌شود و افزون بر ۵۰ هزار نیروی پولیس برای تامین امنیت افزون بر ۶۷ هزار محل اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، بسیج شدند.

نتایج موسسه نظرسنجی «ایپسوس» نشان می‌دهد که «امانوئل مَکرون» نامزد میانه‌رو از حزب «در حرکت»، با کسب ۲۴ درصد تمایل آرای فرانسوی‌ها، همچنان در صدر نظرسنجی‌های انتخابات ۲۰۱۷ ریاست جمهوری این کشور قرار دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *