بیشتر از ۵۱ درصد از نمایندگان مجلس در جلسات عمومی غایب اند

براساس تحقیقات “موسسه انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان” (فیفا) در جریان سال ۱۳۹۵ بیشتر از ۵۱ درصد از نمایندگان مجلس در جلسات عمومی غیابت داشته اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، موسسه انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان فیفا نتایج تحقیقات و بررسی خود را در باره کارکرد اعضای مجلس نمایندگان امروز دوشنبه (۹ حوت) در کابل اعلام کرد.

در گزارش این موسسه آمده که بیش از نیم نمایندگان مجلس در جلسات عمومی اشتراک ندارند و مجلس نمایندگان در سال ۱۳۹۵، در مجموع ۱۰۸ جلسه عمومی برگزار کرده است.

براساس این بررسی بیشرین حاضری نمایندگان در جلسات استیضاح ۶۹ درصد و کمترین حضور آنها در جلسات پرسش و پاسخ ۴۰ درصد بوده است.

موسسه فیفا گفته است که مطابق اصول وظایف داخلی مجلس نمایندگان، در صورت غیرحاضری مسلسل و غیرموجه، فهرست غیرحاضران باید در وب سایت مجلس نشر شود، از حقوق ماهانه‌شان کم شود و در صورت غیرحاضری مسلسل، بدون عذر موجه بیشتر از سه ماه، عضویت نماینده به حالت تعلیق درآید.

همچنین در یافته‌های فیفا افزوده شده است که شماری از وابستگان نمایندگان با سوء استفاده از نام نمایندگان، قوانین را زیر پا کرده و از ضرب و شتم افراد و بی نظمی‌های ترافیکی به عنوان شایع‌ترین نوع نقض قانون از سوی وابستگان نمایندگان یاد شده است.

از سوی هم در گزارش فیفا آمده که مجلس نمایندگان نسبت به یک سال قبل، پیشرفت چشمگیر در بخش قانون گذاری داشته و به اساس معلومات این موسسه، مجلس نمایندگان در یک سال گذشته ۳۷ قانون و ۳۷ موافقتنامه بین‌المللی را تصویب کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *