اعلام همکاری ایران با افغانستان در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر امور داخله جمهوری اسلامی ایران در دیداربا “سلامت عظیمی” وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان گفته است که کشورش آماده همکاری همه جانبه با افغانستان در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزیر داخله ایران تاکید کرده است که جمهوری اسلامی ایران در زمینه های کشت جایگزین و استفاده از نیروی کار برای کاهش قاچاق مواد مخدر با افغانستان همکاری می کند.

عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز دوشنبه با «سلامت عظیمی» وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان گفته است که کشورهای بیگانه دغدغه مبارزه با مواد مخدر و امنیت در منطقه ما را ندارند و کشورهای همسایه باید در این زمینه به یکدیگر کمک کنند.

وزیر داخله ایران تاکید کرد: دولت افغانستان باید به صورت جدی تری موضوع انجام کشت جایگزین در این کشور را پیگیری کند و تاکید ما روی توسعه کشور افغانستان و ارائه کمک های مادی و اطلاعاتی به ویژه اجرای پروژه بزرگ کشاورزی در ولایت فراه است.

همچنین رحمانی فضلی از مقامات افغانستان خواسته که برای مقابله با قاچاق انسان و تبعات منفی آن پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای سفر مجاز اتباع افغانستان به ایران با استفاده از ویزای کار ۳ و یا ۶ ماهه باقابلیت تمدید را پیگیری کنند.

وی افزوده است که آماده انتقال تجربیات پولیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران در مقابله با مواد افیونی شیمیایی و بسیار خطرناک و آموزش لازم به نیروهای امنیتی افغانستان است.

همچنین «سلامت عظیمی» وزیر مبارزه با مواد مخدر با قدردانی از کمک های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه ها به افغانستان بویژه کمک به تحصیل اتباع افغانستان خواستار حمایت ایران از طرح ایجاد کتابخانه های بزرگ در شهرهای افغانستان برای جذب جوانان کشور به مطالعه و دوری از اعتیاد و قاچاق مواد مخدر شد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران درتمام شرایط سخت و دشوار در کنار ملت و دولت افغانستان بوده و ما ایران را خانه خود می دانیم.

وزیر مبارزه با مواد مخدر کشور همچنین قول داده است طرح اعزام نیروهای کار از افغانستان به ایران را به صورت مجاز و قانونی در سطوح مختلف دولت پیگیری کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *