افغانستان مکانی برای آرامش تروریستان نیست

رئیس جمهور غنی در روز ملی نیروهای امنیتی اظهار داشت که افغانستان مکانی برای آرامش جنگجویان و تروریستان نیست و آرزوی کسانی که به دنبال تبدیل افغانسان به میدان جنگ هستند نیز به گور برده می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور اسلامی افغانستان امروز (۹حوت) که به نیروهای امنیتی مسمی شده، از نیروهای امنیتی تقدیر کرد.

رئیس جمهور در این مراسم اظهار داشت که افغانستان برای هیچ کسی خطر نیست؛ اما اجازه سوءاستفاده و آرامش به تروریستان و جنگجویان در خاک کشور داده نمی شود.

وی تاکید کرد که آرزوی کسانی که می خواهند افغانستان را به میدان جنگ تبدیل کنند، با حضور نیروهای امنیتی دلیر، به گور برده می شود.

رئیس جمهور غنی خطاب به علما اظهار داشت که :«علمای کرام، چنانکه در طول تاریخ کشور در بسیج عمومی مردم در برابر خطرات و تجاوزات سهم داشته اند، اکنون نیز باید در حمایت آشکار از این نیروها سهم بگیرند.»

وی تاکید کرد که برنامه ریزی ها صورت گرفته که هم اصلاحات ساختاری در نهادهای امنیتی تطبیق شود و هم تا مرز خودکفایی نیروها پیش برویم، زیرا نمی توان تا ابد متکی به حمایت خارجی ماند.

در عین حال، داکتر عبدالله عبدالل،ه رئیس اجراییه در این مراسم، خطاب به نیروهای امنیتی گفت که باید در جریان فعالیت شان قوانین بشردوستانه را رعایت کنند.

عبدالله به فداکاری نیروهای امنیتی اشاره کرده و اظهار داشت که این فداکاری ها به دلیل نبرد با ۲۰ گروه تروریستی، موفق نبوده است.

نود و هشت سال پیش، غازی امان الله خان استقلال کشور را اعلام کرد و به همین منظور، این روز به نام نیروهای ملی ثبت شده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *