امریکا برای تامین امنیت افغانستان از روسیه کمک خواست

پرچم روسیه و امریکاسخنگوی وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد که حمایت از صلح و امنیت در افغانستان به نفع کشورهای منطقه از جمله روسیه است بنابراین واشنگتن خواستار همکاری مسکو در این زمینه است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “مارک تونر” سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در واکنش به اخباری مبنی بر ارتباط روسیه با طالبان افغانستان گفته است که واشنگتن برای ایجاد همکاری با روسیه در مورد صلح و امنیت افغانستان تلاش می‌کند.

وزارت امور خارجه روسیه چندی قبل اعلام کرده بود که این کشور برای مبارزه با داعش به دنبال همکاری با طالبان افغانستانی است.

با این حال طالبان ا با رد اظهارات وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که این گروه برای مبارزه با داعش نیازمند کمک هیچ کشوری نیست.

از سوی دیگر، کارشناسان افغانستانی مقیم واشنگتن معتقدند که طالبان افغان همواره اینگونه اخبار را رد می‌کند اما پس از مدتی آن را تایید می‌کند.

“داون نیوز” به نقل از مارک تونر نوشت: حمایت از صلح و امنیت در افغانستان به نفع کشورهای منطقه از جمله روسیه است.

وی افزود: امریکا اطمینان می‌دهد که برای ایجاد صلح و امنیت در افغانستان با روسیه همکاری خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه امریکا گفته که واشنگتن امیدوار است که راه هایی برای همکاری با روسیه برای برقراری صلح و امنیت در افغانستان بیابد.

خبرگزاری “تاس” روسی چندی قبل در رابطه با مشاور ویژه رئیس جمهور روسیه نوشته بود که مسکو در مورد اقدامات دولت کابل برای از سرگیری مذاکرات روند صلح افغانستان کمک فراهم خواهد کرد.

همچنین سفیر سابق روسیه در افغانستان نیز در این خصوص گفته که جلوگیری از گسترش نفوذ داعش در افغانستان از منافع مشترک طالبان و روسیه است.

Author

About Author