ائتلاف بین المللی از مخفی شدن ۷۰۰ داعشی در رمادی خبرداد

داعش بار ديگر تركيه را تهديد كرد

داعش در لیبی 1ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده امریکا از مخفی شدن حدود ۷۰۰ نفر از عناصر گروه تروریستی داعش درمرکز شهر رمادی عراق و ورودی‌های شرقی این کشور خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فرماندهی ائتلاف بین المللی در بیانیه ای اعلام کرد که بخش های زیادی از مرکز شهر رمادی در ولایت الانبار درغرب عراق همچنان نیاز به پاکسازی از مواد منفجره و مین های داعش دارد.

گروه تروریستی  داعش از بهار گذشته شهر رمادی مرکز ولایت الانبار را به اشغال خود درآورده بودند.

ارتش عراق روز دو روز قبل از پیروزی بر داعش در رمادی و آزادسازی کامل این منطقه از وجود تروریست های داعش خبر داده بود.

نیروهای ائتلاف بین المللی اعلام کردند؛ پاکسازی این منطقه بازگشت ده ها هزار نفر از غیرنظامیانی را که به بغداد و دیگر مناطق عراق فرار کرده اند، به تاخیر می اندازد.

” چانس ماک کراو” عضو سازمان اطلاعات نظامی امریکا در گفتگو با خبرنگاران در بغداد گفته است که حدود ۴۰۰ نفر از گروه داعش همچنین در مرکز شهر رمادی هستند و حدود ۳۰۰ نفر از آنان نیز در شرق و به سمت فلوجه هستند.

پیروزی نیروهای عراقی بر داعش که در سال ۲۰۱۴ یک سوم از اراضی عراق را اشغال کردند، اولین پیروزی عمده عراق در مقابله با تروریست ها به شمار می رود.

نخست وزیر عراق روز شنبه (۸ جدی) پرچم عراق را در رمادی مرکز ولایت الانبار واقع در فاصله حدوداً ۱۰۰ کیلومتری بغداد به اهتزاز درآورد.

دفتر حیدر العبادی نخست وزیر عراق در بیانیه ای اعلام کرد فرمانده نیروهای مسلح در شهر رمادی و ساختمان های دولتی و پل العائم گشت زنی و اوضاع را رصد می کنند.

دراین بیانیه از نیروهای عراقی به علت موفقیت های چشمگیر در شکست داعش و بیرون راندن عناصر این گروه از رمادی تمجید شده است.

العبادی دراین ارتباط گفته بود که بازگشت رمادی و آزادسازی آن دربردارنده این پیام است که عزم ما برای آزادی موصل جدی است و این عناصر جایی درعراق ندارند.

Author

About Author