اشرف غنی از کندی کشورها در مبارزه با شبکه های تروریستی انتقاد کرد

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان در جریان سخنرانی اش در نشست امنیتی مونیخ در آلمان از عمکرد کند کشورها در امر مبارزه با شبکه های تروریستی انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نشست امینتی مونیخ با حضور سران بیش از یکصد کشور های جامعه جهانی در آلمان برگزار شد.

آقای غنی در این نشست، واکنش کند کشورها در برابر عملکرد سریع شبکه های تروریستی را نگران کننده خواند و گفت ما نباید این شبکه ها را جدا از هم فرض کنیم؛ باید مبارزه با شبکه های تروریستی روشمند شود.

رییس جمهور کشورمان؛ گروه تروریستی داعش را تهدید جدی در جهان خواند و گفت افغانستان هنوز در برابر فعالیت گروه‌های افراطی آسیب‌پذیر است.

به گفته آقای غنی، افغانستان نقطه تلاقی شبکه‌های تروریستی است و فراموش کردن این واقعیت پیامد‌های سنگینی در پی خواهد داشت.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان با اشاره به تصویب توافقنامه امنیتی کابل- واشنگتن و ناتو در مجلس نمایندگان و سنا و نیز حمایت روحانیون از نیروهای امنیتی گفت: همه‌ علمای افغانستان از موافقتنامه امنیتی با امریکا، و از موافقتنامه با ناتو حمایت مطلق کردند، ما نمایندگی از اسلام واقعی می‌کنیم.

آقای غنی افزود: عملیات‌ دولت پاکستان در شمال و جنوب وزیرستان باعث جابجا شدن (گروه‌های شورشی) شده و بخش قابل ملاحظه ای از جنگجویان این گروه‌ها به افغانستان منتقل شده اند و بد بختانه افغانستان بصورت بالقوه این امکان را دارد که به نقطه اتصال شبکه های تروریستی در منطقه بدل شود.

اشرف غنی در این نشست ازصحبت های جدی، همه جانبه با پاکستان یاد کرد و گفت: “من اینجا نیامده ام که چیزی را اعلام کنم، ما می خواهم بی سرو صدا کار کنیم و منتظر نتیجه بمانیم. نتیجه‌ای که تغییری جدی را در منطقه ایجاد خواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *