آمادگی افغانستان جهت اشتراک در مسابقات المپیک ۲۰۱۶

کمیته ملی المپیک افغانستان برای اشتراک در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ در “برازیل” در حال آمادگی است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه؛ کمیته ملی المپیک افغانستان اعلام کرده است که این نهاد ورزشی آماده همکاری با تمام ورزشکاران و فدراسیون های المپیکی برای حضور قدرتمند در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ برازیل می باشد.

محمد فهیم هاشمی، رییس کمیته ملی المپیک کشور در یک نشست خبری در کابل اعلام کرد، ورزشکاران افغان که در داخل و خارج کشور از آمادگی خوبی برای اشتراک در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ برازیل برخوردارهستند، می توانند به کمیته ملی المپیک در تماس شوند تا فداسیون های مربوطه و کمیته ملی المپیک بتوانند بهترین های ورزشکاران افغانستان را برای اشتراک به مسابقات المپیک ۲۰۱۶، انتخاب کنند.

آقای هاشمی، همکاری فدارسیون ها را در انتخاب ورزشکاران به مسابقات المپیک ۲۰۱۶ مهم خواند و اظهار داشت که کمیته ملی المپیک معیار های بین المللی را برای انتخاب ورزشکاران در اختیار دارد تا با کمک فدارسیون های مربوطه، این معیار را در گزینش ورزشکاران و فرستادن آنها به اردوگا های تمرینی عملی کند.

رییس کمیته ملی المپیک اعلام کرد که این کمیته به کمک ریاست تربیت بدنی در آماده سازی ورزشکاران متعهد است و به زودی برای رشد ورزش و زمینه سازی برای ورزشکاران،  تفاهم نامه های را با کمیته های المپیک جاپان، ایران، تاجیکستان و امارات امضا خواهد کرد.

وی همچنین از آمادگی و حضور ورزشکاران افغانستان به مسابقات داخل سالون ترکمنستان در سال ۲۰۱۷، مسابقات المپیک زمستانی ۲۰۱۷ جاپان، مسابقات المپیک جوانان ۲۰۱۸ ارجنتاین و مسابقات آسیایی در اندونیزیا خبر داد.

قرار است سی و یکمین دور مسابقات المپیک جهان در ماه اگست سال ۲۰۱۶ با حضور ورزشکاران بیش از ۲۰۰ کشور جهان در شهر ریودوژانیرو کشور برازیل برگزار شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *