اسماعیل خان: نیمی از کابینه جدید افغانستان کمونیست هستند

امیر محمد اسماعیل خان از فرماندهان پیشین جهادی با انتقاد از ایجاد کابینه جدید حکومت وحدت ملی افغانستان گفته است که نیمی از اعضای کابینه کمونیست ها هستند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد اسماعیل خان از رهبران پیشین جهادی روز یکشنبه (۱۹ دلو) با جمعی از دهها تن از مجاهدین به مناسبت ۲۶ دلو سالروز خروج کامل ارتش قشون سرخ شوری در سال ۱۳۶۷ از افغانستان، در ولایت هرات در غرب کشور سخنرانی کرد.

این فرمانده جهادی در بخش های از سخنرانی ش خاطرنشان کرد که نیمی از کابینه جدید افغانستان از کمونیست ها تشکیل شده و حکومت با این ترکیب نمی تواند امنیت را در کشور تامین کند.

وی تاکید کرد که رهبران افغانستان نتوانسته اند که از نام مقدس جهاد و مجاهدت مردم به خوبی حراست کنند و همواره مجاهدین را دست کم گرفته اند.

به باور این فرمانده مجاهدین و از وزرای کابینه پیشین حامدکرزی، افغانستان بدون حضور مجاهدین در عرصه بین المللی نمی تواند به  شکوفایی داخلی برسد و از همین رو نباید مجاهدین از سوی دولت جدید نادیده گرفته شود.

آقای اسماعیل خان، سران کشور های خارجی را در افغانستان عامل اصلی دور ساختن مجاهدین از قدرت دانست و تاکید کرد که مجاهدین با استفاده از فرصتهای چند سال گذشته می توانستند که زمینه شگوفایی افغانستان را فراهم سازد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *