تاکید کرزی بر از سرگیری مذاکرات امریکا و طالبان

رئیس جمهور پیشین کشور بر آغاز دوباره مذاکرات صلح میان امریکا و نمایندگان طالبان تاکید کرده و اظهار داشت که توقف گفتگوها نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حامد کرزی امروز (۲۸سنبله) در یک نشست خبری در کابل اظهار داشت که توقف مذاکرات صلح او را نگران ساخته است.

وی تاکید کرد که از امریکا می ‌خواهد تا مذاکرات صلح با نماینده گان طالبان را از سر گیرد و این مذاکرات را شفاف، واضح و برای افغانستان پیش گیرد.

کرزی با بیان اینکه جنگ فعلی در کشور قتل عام مردم افغانستان است اظهار داشت که طالبان باید به مذاکرات بین ‌الافغانی آماده شوند و همانطور که با امریکا بر گفتگوهای صلح تاکید می ‌کنند، با حکومت افغانستان نیز مذاکرات را آغاز کنند.

کرزی با اشاره به رویکردهای روسیه، چین و آلمان برای آغاز مذاکرات صلح ابراز امیدواری کرد که همسایه ‌های افغانستان و سه کشور قدرتمند روسیه، چین و آلمان صدای صلح خواهی خود را بلندتر بسازند.

رئیس جمهور پیشین کشور تاکید کرد که اگر امریکا گفتگوهای صلح را از سر نگیرد؛ باید روسیه و چین برای فراهم کردن زمینه گفتگوهای بین الافغانی تلاش بیشتر کنند.

این اظهارات حامد کرزی در حالی بیان می شود که مذاکرات صلح امریکا و طالبان بعد از ۹ ماه با یک توئیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا متوقف شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *