برای کاهش خشونت ها، رئیس جمهور غنی دست به دامن پاکستان شد

رئیس جمهور در تماس تلیفونی با نخست وزیر پاکستان، از اسلام آباد خواست تا در کاهش خشونت ها در انتخابات ریاست جمهوری با افغانستان همکاری کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد اشرف غنی، شب گذشته در صحبت تلیفونی با عمران خان، نخست وزیر پاکستان، مسایل انتخابات و پروسه صلح را بحث کرد.

در خبرنامه ریاست جمهوری آمده است که رئیس جمهور با اشاره به نقش پاکستان در کاهش خشونت ها در جریان انتخابات گذشته، از صدراعظم آن کشور خواست تا در انتخابات چند روز آینده کشور، بخاطر کاهش خشونت ها تلاش و همکاری نماید.

به نقل از خبرنامه، عمران خان نیز تعهد سپرد که کشورش با تمام ظرفیت و امکانات برای برگزاری انتخابات در افغانستان تلاش و همکاری خواهد کرد.

این در حالی است که صدراعظم پاکستان دیروز هنگام سخنرانی در مراسم بازگشایی گذرگاه تورخم از توقف مذاکرات میان امریکا و طالبان ابراز تاسف کرد.

در عین حال، فدریکا موگرینی، مسوول روابط خارجی اتحادیه اروپا نیز، در تماس تیلفونی با رئیس جمهور غنی، بر حمایت از روند صلح به رهبری دولت و مردم افغانستان تاکید کرد.

به نقل از خبرنامه ریاست جمهوری، رئیس روابط خارجی اتحادیه اروپا، انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را ضرورت مبرم نسبت به هر زمان دیگر پنداشته و ابراز امیدواری کرده است که این روند در فضای امن، شفاف و عادلانه برگزار شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *