توزیع مواد عذایی به 2 هزار خانواده بی بضاعت در کابل

اتاق های تجارت و صنایع کشور صبح امروز (پنجشنبه 10 اسد) از طریق صندوق “سخاوت” مقدار مواد غذایی را به دو هزار خانواده بی بضاعت در شهركابل توزیع کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قربان حقجو رييس هيات عامل اتاق هاي تجارت وصنايع کشور هدف از توزيع مواد غذايي براي شمار از خانواده هاي فقير و بی بضاعت را ترويج فرهنگ ياري ودستگيري از طبقه فقیر تعريف كرد.

وی گفت، براي هر فاميل به هزينه نزديك به 4 هزار افغاني معادل 70 دالر آرد، برنج، روغن وبسكويت توزيع می شود.

حقجو هزينه مجموعي مساعدت به خانواده هاي ياد شده را 150 هزار دالر امريكايي اعلام کرد و گفت كه اين هفتمين دور از توزيع مواد غذايي براي فقرا از طريق صندوق سخاوت می باشد.

حقجو افزود:« تاسيس مكتب سيرت به تمويل صندوق سخاوت براي اطفال كارگر نيز از جمع كمك هاي شمار از تاجران ملي است كه در نوع خود ارزشمند و قابل تحسين ميباشد».

به گفته حقجو دراين مكتب علاوه بر فرصت هاي آموزشي براي اطفال به خانواده هاي آنان نيز مساعدت هاي مالي صورت ميگيرد.

به قول آقاي حقجو در اين دور از توزیح کمک ها، اجيران  وزارت خانه ها و نهاد هاي دولتي در نظر گرفته شده اند البته اجيران كه از لحاظ اقتصادي ومعيشتي در وضعيت نا گواري قرار دارند.

براساس اظهارات آقاي حقجو از اغاز فعاليت صندوق سخاوت تا كنون با بيش از 1800 خانواده فقير ومستمند همكاري و ياري صورت گرفته است كه در هفته آينده به تعداد 2 هزار خانواده ديگر نيز از مساعدت هاي بشردوستانه و وطن دوستان تاجران ملي افغانستان برخوردار خواهند شد.

خانم حواگل اجير در وزارت تجارت مساعدت ياد شده به فقرا را عمل نيك توصيف كرده گفت :« شوهرم بيمار است وكار كرده نميتواندو در خانه 5 نفر هستيم و تنها خودم كار ميكنم. توزيع يكمقدار مواد غذايي ميتواند بخش از مشكلات ما را در ماه مبارک رمضان و رسيدن عيد فطر رفع نمايد».

مرد معلولي كه اسمش را احمد می گوید، دستگيري و ياري با فقيران را عمل نيك كاران تعريف كرده گفت:« اين كمك شخصا براي من اهميتي زيادي دارد زيرا من از قسمت پا معلول هستم كار نميتوانم و در وضعيت بدي معيشتي قرار دارم با اخذ اين مقدار مواد مشكل ام براي چند روز حل ميشود».

اين صندوق كه به همكاري اتاقهاي تجارت و صنايع افغانستان تاسيس شده است شمار از تاجران وسرمايه داران ملي در ان سهم گرفته اند.

حقجو ياري و دستيگيري تاجران ملي از فقيرا وافراد بي بضاعت را مسئوليت اجتماعي ومذهبي انان خوانده تاكيد كرد ما تلاش داريم تا از طريق نشر رسانه اي چنين برنامه هاي وجدان هاي خفته برخي از سرمايه داران نيز بيدار نماييم ومتوجه مسوليت هاي اجتماعي شان بسازيم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *