در کار دهقانی مصروف بود خبر شد که والی سمنگان مقرر شده است

ولایت سمنگان که بر اساس ادعای شهروندان آن در ۱۷ سال گذشته از کاروان پیشرفت و ترقی خیلی ها عقب مانده و هنوز رشد انکشافی در آن چشمگیر نیست؛ چگونه شخصی که از “کار دهقانی” به سِمت والی آن گماشته شده است با همه این مشکلات رسیده‌گی نماید. آن هم در شراطی که صدها جوان تحصیل‌کرده کشور اسناد فراغت شان را از مقاطع ماستری و دکترا به دست آورده و از بیکاری رنج می‌برند.

عبداللطیف ابراهیمی والی تازه گماشته شده ولایت سمنگان در جریان محفل معرفی اش به حضورداشت رسانه ها و مردم گفت که او مصروف دهقانی در مزرعه اش در ولایت تخار بود برایش اطلاع دادند که از سوی ریس جمهور غنی والی سمنگان تعین گردیده است.

والی خوب کسی است که بتواند رابطه بین ولایت و مردم را با ارائه خدمات درست اداری طوری برقرار نماید که ضمن جلب رضایت آنها، مردم خود را شریک در حکومت داری بدانند.

این زمانی ممکن است که والی و مدیران اجرائیوی او بر اساس یک برنامه منظم و مشخص به ارائه ی گزارش صادقانه به مردم بپردازند.

تعهد، صداقت، درایت و توانمندی در رهبری کارمندان زیر دست از ویژه‌گی های مهم یک مدیر است که داشتن این خصلت ها برای والی یک ولایت نیز ارزشمند بوده و ماحول اداره اش را به شکوفایی و پیشرفت سوق می‌دهد.

بدون شک که در افغانستان “روابط بر ضوابط” حرف اول را می‌زند و به قول عام مردم “مربی داری مربا بخور” اما این وضعیت، حالت موجوده بحرانی کشور را بیشتر به چالش می‌کشد و پیش از آنکه مرهمی بر درد مردم باشد، دردی بر دردها خواهد افزود.

والی سمنگان در ادامه صحبت هایش همچنان گفت، اگر حکومت وی را از وظیفه بر کنار کند، دوباره به کار مالداری و دهقانی اش بر می‌گردد.

عبداللطیف ابراهیمی، برادر عبدالرؤف ابراهیمی ریس مجلس نمایندگان و باشنده قریه باسوس ولسوالی قلعه¬ذال ولایت کندز است که در سال ۱۳۹۲ از دانشکده شرعیات دانشگاه کابل به درجه لیسانس فراغت حاصل کرده است.

ازسال ۱۳۶۸ الی ۱۳۷۹ به حیث ولسوال امام صاحب، از سال ۱۳۸۰ برای دو سال به صفت والی کندز و بعداً به حیث والی ولایت های سمنگان و فاریاب و از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۸ به صفت والی ولایت تخار اجرای وظیفه نموده است. همچنان وی دو دوره به صفت مشاور ریس جمهور وظیفه اجرا کرده است

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *