پاکستان مأموریت ۱۶ساله‌ی‌ امریکا را در افغانستان، ناکام می‌داند

خواجه محمد آصف، وزیر خارجه پاکستان در نشست دیروز سه شنبه (۱حوت) در دیدار با وزیر خارجه روسیه  مأموریت ۱۶ساله‌ی‌ امریکا را در افغانستان، ناکام خواند و گفت که واشنگتن نباید مسؤولیت این ناکامی‌اش را بر شانه پاکستان بیندازد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه وزیر خارجه‌ی‌ پاکستان، گفت از حضور نیروهای خارجی در افغانستان طی هفده‌سال گذشته، چیزی به‌دست نیامده‌است. شکست‌هایی برجسته آنان در افغانستان و تلاشی برای سرزنش پاکستان و سایر کشورها ازبهر این شکست‌ها، وجود دارد. ما این اتهام‌های بی‌بنیاد را، رد کرده‌ایم.

در ادامه گفت که روسیه و پاکستان متعهد به گسترش صلح و ثبات در افغانستان استند.

در این دیدار سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفت که بربنیاد مدارک موجود نزد روسیه و پاکستان، هزاران هراس‌افگن گروه داعش در بخش‌های شمال و شرق افغانستان حضور دارند و رقم آنان در حال افزایش است.

در ادامه گفت که ما متأسفانه ناامید استیم، نیروهای ایالات متحده و ناتو در افغانستان هرگونه تلاشی برای خاموش‌کردن و انکار حضور گروه داعش در افغانستان را، انجام می‌دهند.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که روسیه دربارۀ تصمیم امریکا و ناتو برای ازمیان‌بردن داعش در کشور، شک و تردید دارد.

در این دیدار نیز وزیران خارجه هر کشور گفتند که ما بدگمانی‌های بسیار جدی دربارۀ اقداماتی‌که ازسوی ائتلاف ناتو در افغانستان برای جلوگیری از این تهدید استفاده می‌شود، داریم.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *