کرزی: وظیفه بزرگ رسانه ها حفظ وحدت ملی است

حامدکزی رئیس جمهور در نشستی با مسئولین رسانه های دولتی و خصوصی افغانستان گفت که وظیفه بزرگ رسانه ها حفظ وحدت ملی و در نظر گرفتن منافع ملی بخصوص در جریان انتخابات آینده ریاست جمهوری می باشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای کرزی در این نشست که ارگ ریاست جمهوری انجام شد خطاب به رسانه ها گفت که در انتخابات آینده مسئولانه رفتار نموده و در نگهداشتن فضای صمیمیت انتخاباتی تلاش نمایید.

رئیس جمهور، دلیل این نشست را رسیدن به آرزوی مشترک دولت و رسانه ها خواند و گفت با انجام رسیدن موفقانه دور دوم انتخابات کامیابی برای همه ای ماست.

وی خطاب به مطبوعات گفت که شما باید در انتخابات آینده مسئولانه رفتار نموده و در نگهداشتن فضای صمیمیت انتخاباتی و وحدت ملی در کشور تلاش نمایید.

رئیس جمهور کشور افزود که مردم افغانستان در دور اول انتخابات بدون در نظر داشت قوم و مذهب با اتحاد و اتفاق به کاندیدان دلخواه شان رای دادند.

حامد کرزی با تاکید بر پرهیز از استعمال الفاظ و انجام اعمالی که باعث تخریش اوضاع انتخاباتی می گردد، گفت که در دور دوم انتخابات نیز باید از جانب مطبوعات کوشش اعظمی صورت گیرد تا انتخابات در این دور نیز در فضای صمیمیت بین دو کاندید و همکاران شان به پیش برود.

رئیس جمهور تصریح کرد هر نامزدی که از جانب مردم افغانستان انتخاب شود، کامیابی و موفقیت ملت افغانستان است و وظیفه همه ماست تا از وی حمایت و پشتیبانی نماییم.

حامد کرزی افزود: من مطمئن هستم که حکومت آینده یک حکومت ملی خواهد بود و کامیابی در وحدت و مشارکت ملی است و من در این شکی ندارم که افغانستان به طرف آیندهء بهتر در حرکت است.

در این نشست، مسئولین رسانه های خصوصی و دولتی صحبت کردند و نظریات و پیشنهادات شانرا مطرح نمودند و از توجه، حوصله مندی و حمایت رئیس جمهور کرزی در جریان ۱۲ سال گذشته از آزادی بیان و گسترش مطبوعات در کشور تمجید نموده، آنرا یک دستآورد بزرگ برای افغانستان دانستند.

 مسئولین رسانه ها ضمن اینکه از فرمان رئیس جمهور بخاطر عفو قضایای رسانه ها تشکری کردند، گفتند که زحمات و تلاشهای رئیس جمهور در راستای آزادی بیان قابل قدر و ماندگار است.

آنان برگزاری انتخابات را در فضای امن در کشور مهم دانسته، تاکید کردند که هیچ افغانی نمی خواهد که ثبات صدمه ببیند.

مسئولین رسانه ها از کاندیدان پیشتاز ریاست جمهوری خواهان حفظ وحدت ملی در کشور گردیده، از آنان خواستند که در تامین و حفظ آزادی بیان و حمایت از این دستآورد ها در حکومت آینده نیز تلاش نمایند.

رئیس جمهور کشور در این رابطه گفت که دو کاندیدای پیشتاز نیز ارزش آزادی رسانه ها و مطبوعات را میدانند و به این اصول پابند خواهند بود.

در این نشست عبدالحمید مبارز رئیس اتحادیه ژورنالستان افغانستان نیز صحبت کرده گفت که در طول ۸۴ سال مبارزات زیادی در راه آزادی بیان در افغانستان صورت گرفته است و آزادی بیان در زمان زعامت رئیس جمهوری کرزی نسبت به همه دوره ها متماز بوده است.

مبارز خاطر نشان کرد که افغانستان خوشبختانه زندانی سیاسی در عرصه ژورنالیزم ندارد و تاکید نمود که وضعیت آزادی بیان در افغانستان نسبت به کشور های همسایه بهتر است.

وی اطمینان داد که آزادی بیان به قدرتی که در افغانستان رسیده است در آینده نیز باقی خواهد ماند و از رسانه ها خواست تا با تمام توان از آن حفاظت و پاسداری کنند.

داکتر محمد هاشم عصمت الهی نیز در این نشست صحبت کرده، خطاب به رئیس جمهور کرزی گفت زمانیکه شما بر اریکه قدرت تکیه زدید افغانستان در عرصه ارتباطات اجتماعی، بحران را تجربه می کرد اما شما این بحران ها را به نفع ثبات و منافع کشور مهار و مدیریت کردید.

در این نشست رئیس جمهور در پاسخ به سوالی که نقاط ضعف و قوت ایشان در بیشتر از ۱۲ سال گذشته چه بوده است، گفت: بزرگترین موفقیت من این بود که افغانستان خانه همهء افغانها گردید. همچنان توجه به معارف و تهیه بورس های تحصیلی به جوانان افغان یکی از دستآورد های بزرگ ما بود.

حامد کرزی افزود: یکی از مهمترین دستآورد های دیگر، احراز جایگاه و عزت افغانستان در جامعه جهانی است. هیچ نشست و یا اجلاس بین المللی وجود ندارد که در آن افغانستان حضور نداشته باشد. بیرق افغانستان در تمام جهان در اهتزاز است.

رئیس جمهور کرزی نواقص حکومت اش را نیز برشمرده گفت که ناتوانی ما در تطبیق قانون بود زیرا امکانات و وسایل تطبیق قانون را نداشتیم و هنوز هم نداریم و دلیل دیگرش کمبود کادر های مسلکی به منظور تطبیق احکام دولتی بود.

حامد کرزی ناامنی و عدم ثبات را در کشور یکی از چالش ها شمرد و همچنان حضور نیرو های خارجی را نیز عامل عمده در عدم تطبیق قانون در کشور دانست.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *