تجلیل از سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در کابل

از بیست پنجمین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) رهبر انقلاب اسلامی امروز (چهارشنبه ۱۴ جوزا) با برگزاری مراسم خاصی در کابل تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این مراسم از طرف مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان برگزارش ده بود ودر آن سید عسیی حسینی مزاری رئیس این نهاد فرهنگی اجتمای گفت که سراسر زندگی امام راحل از ابتدا تا حرکت انقلابی و مبارزاتی و سخنرانی ها و پیام ها و فرمان های او درس است.

این مراسم با حضور هزاران نفر زن ومرد اعم از شخصیت های سیاسی، علمی، فرهنگی، علما و روحانیون، طلاب حوزات علمیه، دانشجویان، جوانان و اقشار مختلف جامعه در مسجد جامع امام زمان(ع) کابل، برگزار شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری؛ نماینده تام الاختیار حضرت آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در افغانستان و رییس کل مرکز فرهنگی اجتماعی تبیان گفت امام در حالی که یک روحانی برخاسته از حوزات علمیه بود؛ اما با شناختی که از اوضاع جهان اسلام به خصوص مردم خود داشت، به پا ایستاد و حرکت مبارزاتی خود را در برابر استبداد و استکبار روی دست گرفت و با کمترین ابزار و امکانات مادی، مبارزات و مجاهداتش را آ غاز کرد.

به گفته این عالم برجسته دینی، حرکت دور از تصور امام در برابر قدرت تا به دندان مسلح رژیم ستمشاهی در آن زمان، مایه نگرانی برخی ها حتی شخصیت های مطرح آن زمان شد و بعضی هم امام را مسخره می کردند و او را مجنون می خواندند؛ اما علیرغم این تصورات دیده شد که امام بدون وابستگی به قدرت های بیگانه و جریان های قدرتمند، بدون آنکه یک ریال از کسی کمک گرفته باشد، انقلاب را به پیروزی رساند و بال مرغ استکبار را شکست و مادر استبداد داخلی را نیز به عزا نشاند.

به گفته آقای مزاری، زمانی که انقلاب اسلامی امام با حضور پرشکوه مردم ایران به پختگی رسید، بدون خوف و هراس، گفت که شاه باید از این مملکت خارج شود، آنگاه عده ای بودند که در برابر امام گفتند که یک آدم، مستاجر خانه خود را با زور نمی تواند بیرون کند.

او گفت در نتیجه، امام یک حکومت اسلامی را بر اساس دین الهی و نورم های بین المللی و به شیوه مدرن ترین سیستم، بنیان‌گذاری کرد و مسلمانان جهان را در سایه آن فراخواند.

به گفته آقای مزاری، امام راحل، نظام جمهوری اسلامی را بر مبنای تفکر اسلامی و مبتنی بر ولایت فقیه تاسیس کرد و از سوی دیگر، حتی نام نظام را به رفراندوم گذاشت که ۹۸ درصد مردم ایران به نظام جمهوری اسلامی رای موافق دادند.

وی در ادامه سخنان خود از شخصیت های سیاسی به خصوص علما انتقاد کرد و گفت: در حالی که الگوهایی مانند امام خمینی(ره) و امام خامنه ای دارند؛ اما دست روی دست گذاشته و می گویند که بدون امکانات و یا کمک های خارجی کاری ممکن نیست.

وی درادامه افزود: عامل موفقیت امام اول ذوب شدن او به خدا و وصل شدنش به ائمه معصومین(ع) بود. امام هر آنچه را خدا و اسلام و ائمه معصومین(ع) چه در رابطه با زندگی فردی و چه در خصوص زندگی اجتماعی و دینی و سیاسی یک انسان گفته، عمل می کرد.

دومین عامل موفقیت حضرت امام خمینی(ره) این بود که او توجه عمیق به مردم داشت نه فقط مردم ایران بلکه به کل مردم دنیا. امام می خواست با عمل به اسلام و مبارزه ی با استکبار ، راه نجات مردم را از سلطه استبداد و استعمار و استثمار جستجو کند و مسیر حرکت آنان را به سوی تعالی و کمال فراهم نماید و درنهایت مردم را به سوی بهشت برین رهنمون گرداند.

سومین و چهارمین عوامل موفقیت حضرت امام خمینی(ره) تلاش ها و مجاهدت های صادقانه اش به عنوان دیگر عوامل موفقیت حضرت امام(ره) بود.

آقای مزاری، از عموم مردم و به ویژه علما و دانشگاهیان و فرهنگیان خواست که دست به اقدام شوند و منتظر کمک های خارجی ها و موسسات بیرونی نباشند و با توکل برخدا و تکیه برمردم و با داشتن تدبیر و تلاش برای ساختن افغانستان آباد و آزاد تلاش وافر نمایند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *