توزیع کمک های غذایی برای متضررین جنگ ها در بغلان

برای متضررین جنگ های اخیر در ولایت بغلان از سوی اداره انکشافی ایالت متحده امریکا به همکاری بخش ماین پاکی ملکی ملل متحد بسته های کمکی توزیع گردید .

فرید احمد رنجبر معاون عملیاتی پروگرام مساعدت های افراد ملکی در زون شمالشرق کشور به خبرگزاری خاورمیانه گفت که این کمک ها شامل ۱۷ قلم مواد غذایی می باشد که برای ۲۴ خانواده آسیب دیده از جنگ ها در ولسوالی های دهنه غوری و بغلان مرکزی و حومه های شهر پلخمری توزیع شده است.

وی افزود که روند توزیع کمک های آسیب دیده گان جنگ ها در بغلان ادامه دارد و کار تیم های سروی برای شناسایی اینگونه خانواده ها از سوی ادارات محلی بغلان و دفاتر امداد رسان آغاز شده است که پس از شناسایی این خانواده کمک های بعدی نیز در دسترس آنان قرار خواهد گرفت.

رنجبر اضافه کرد که پس از تطبیق بخش نخست این برنامه که توزیع بسته های خوراکی می باشد، مشوره های روانی و همچنان کمک های دیگر از قبیل ایجاد زمینه های کاری برای خانواده هایی که سرپرست شان را در این جنگ ها از دست داده اند، صورت می گیرد.

در عین حال نجیب الله ندیم کارشناس امور حوادث مقام ولایت بغلان که جریان توزیع این کمک ها را نظارت می نمود، گفت: در جریان دو سال گذشته تا حال برای بیش از ۲ هزار خانواده آسیب دیده در اثر جنگ ها از سوی ادارات مختلف امداد رسان کمک های غذایی و غیرغذایی توزیع شده است.

به گفته ندیم هنوز هم خانواده های زیادی هستند که جنگ ها به آنان آسیب رسانده و آنان نیز نیازمند کمک هستند.

خانواده هایی که این کمک ها را دریافت کرده اند، می گویند با آنکه این کمک ها می تواند مشکلات آنان را اندکی کاهش دهد؛ اما آنان نیازمند کمک های بیشتر در این زمینه هستند.

سیدعالم باشنده دندغوری که در اثر جنگ ها آسیب های زیادی به وی رسیده و منزلش را ترک گفته است می گوید :«حکومت باید در قبال ختم جنگ اقدام نماید تا آنان دوباره به منازل شان برگردند.»

شدت درگیری های اخیر در بخش های ولایت بغلان صدها خانواده را مجبور به ترک منازل شان ساخته و گفته می شود خانه های زیادی در اثر تبادل آتش میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح ویران گردیده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *