کام ایر یا ملی بس؟

شرکت های هوایی افغانستان بنا بر آنچه ناامنی راه های زمینی گفته می شود، توانستند به خوبی و با هر برنامه ای که خودشان تهیه کنند، فعالیت نمایند.

در حال حاضر سه شرکت هوایی داخلی در کشور فعالیت دارد که از بین آنها آریانا کمی به سمت دولت بوده و دولت سهمی در آن دارد.

این شرکت ها که خودشان را در عرصه هوای کشور تنها می بینند به هر شکلی که بخواهند فعالیت می کنند و از ابتدای فعالیتشان، پروازهای داخلی شان نظم نگرفته است.

تمام پروازهای داخلی شرکت های هوایی کشور با تاخیر انجام می شود؛ اما در این بین اگر کدام شرکت یک مهمان دولتی و عالی رتبه داشته باشد، هیچ به فکر مسافرین عادی نیست و برای آن مقام ساعتها نیز انتظار می کشد.

اگر یک شرکت که به ولایت های نسبتا ناامن تر پرواز دارد، یک مقام محلی عالی رتبه از جمله والی و یا فرمانده پولیس را قصد انتقال داشته باشد، حاضر است تا رسیدن آن مقام، دیگر مسافرین را به انتظار بگذارد.

نمونه بارز این قانون شکنی ها در پرواز امروز (۲عقرب) شرکت هوایی کام ایر است که قصد انتقال مسافرین از مزارشریف به کابل را دارد.

در حالی که مسافرین این پرواز برای ساعت ۳ در هواپیما حاضر شده اند؛ اما با گذشت یک ساعت به آنها گفته شده که کدام مقام محلی از ولایت های اطراف بلخ قصد رفتن به کابل را دارد و باید انتظار بکشند.

محمد طاهر یکتن از مسافرین این پرواز به خبرگزاری خاورمیانه می گوید :«فکر می کنم والی فاریاب می آید به کابل و ما باید سه ساعت به انتظار باشیم.»

به گفته وی، مسوولان کام ایر گفته اند که این پرواز ساعت شش شام انجام می شود و با توجه به تکت داده شده، سه ساعت تاخیر خواهد داشت.

حال معلوم نیست که شرکت کام ایر یک شرکت هوایی است یا شرکت ملی بس که با حضور مسافرین زیاد، به صورت ملی بس حرکت کرده و در اختیار مقام های محلی است؟

با تلاش فراوان موفق به گرفتن نظر مسوولان شرکت هوایی کام ایر نشدیم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *