سید حسن نصرالله : از فلسطین دست نمی کشم

اختصاصی خبرگزاری خاورمیانه – میز مقاومت اسلامی – سخنرانی سید حسن نصرالله بمناسبت روز قدس

سیدحسن نصرالله : درماندگی مسلیمن ناشی از فراموش کردن مسئله فلسطین است

فلسطین از شیعه و سنی است

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان هدف از اقدامات تحریک آمیز بین شیعیان و اهل سنت را به فراموشی سپردن مسأله فلسطین دانست و گفت: آنچه که برای جنگ ضد ایران هزینه شد می توانست فلسطین را کاملا آزاد کند.

به گزارش خبر گزاری خاور میانه ، دبیرکل حزب الله که به مناسبت روز قدس در مجمع سید الشهدا (ع) در ناحیه در جنوب بیروت و در حضور هزاران لبنانی و مقامات سیاسی و دینی این کشور سخنرانی می کرد، افزود: امام خمینی (ره) توصیف دقیقی از رژیم صهیونیستی داشتند که آن را به غده سرطانی تشبیه کردند.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: برای بسیاری اکنون دیگر اسرائیل دشمن و خطر نیست، بلکه دشمنی دیگر و بدتر به وجود آمده؛ آنها وارد جنگ‌های داخلی شده و به این جنگ‌ها بعد مذهبی و طایفه‌ای دادند.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: هر کسی که از گروه‌های تکفیری در دنیای اسلام حمایت می‌کند، مسئول اصلی مشکلات و ویرانی‌ها است و بزرگترین خدمتها را به اسرائیل ارائه می‌دهد..

فتنه در رسانه های جهانی علیه مقاومت اسلامی

سید حسن نصرالله افزود: اقدامات تحریک آمیز بسیاری در ماهواره‌ها و رسانه‌ها و سایتهای اینترنتی ضد شیعیان وجود دارد، و طبیعتا طرفهایی در پس پرده این اقدامات قرار دارند و برخی نیز به دنبال تحریک شیعیان ضد اهل سنت هستند.

سید حسن نصرالله هشدار داد: هدف از این همه اقدامات تحریک آمیز بین شیعیان و اهل سنت آن است که فلسطین را فراموش کنیم، و از همه مسائلی که مربوط به فلسطین است متنفر شویم و به مشکلات با یکدیگر مشغول باشیم.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: حزب الله در کنار فلسطین و مردم این سرزمین باقی خواهد ماند و ما خواستار روابطی دوستانه و خوب با همه گروه های فلسطینی هستیم؛ ما همواره خواستار دوستی و ارتباط بر اساس مشترکات هستیم و نقطه اشتراک ما نیز مسأله فلسطین است.

از فلسطین دست نمی کشم

سید حسن نصرالله ادامه داد: بگویید رافضی، مجرم و … ؛ هرچه که می خواهید به ما بگویید و ما را بکشید، ما شیعه علی بن ابی طالب (ع) هستیم و فلسطین را رها نمی کنیم؛ من در روز قدس به همه دشمنان و دوستان می گویم که ما شیعه علی بن ابی طالب (ع) هستیم و از فلسطین، قدس و مسأله فلسطین دست نمی کشیم.

دبیرکل حزب الله لبنان، با دعوت برای حل مشکلات داخلی در کشورهای عربی از طریق گفت و گو اظهار داشت، اگر به دنبال اختلافات دینی یا سیاسی یکدیگر باشیم، این امت هیچگاه ادامه نخواهد یافت

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به این که در دوم آگوست سال ۲۰۱۳ میلادی ما بیش از هر زمان دیگری به این مناسبت نیاز داریم و از تمام کسانی‌ که در این هوای گرم این دعوت را پاسخ گفتند، تشکر می‌کنیم، اظهار داشت: هدف این دعوت یادآوری مساله فلسطینی به مسلمانان و جهانیان و جلوگیری از به فراموشی سپردن آن و استفاده از بسیج نیروها و بهره برداری از آنها برای نجات دادن قدس و فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونست و تمرکز بر تجاورها و تعدی‌هایی است که فلسطین و مردم فلسطین از محاصره و گرسنگی دادن تا یهودی سازی مقدساتش و بیان این خطرات در معرض آن قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: هرکس در برابر طرح رژیم صهیونیستی قرار گیرد و مقابل آن مقاومت کند، در هر جای منطقه ما یا هر نقطه از جهان باشد، مثل این است که از فلسطین و از وطن و ملت و کرامت و آینده و فرزندان و نوادگان خود دفاع کرده است.

دبیرکل حزب الله گفت: این مسئولیتی کلی و عمومی است و تمام فلسطینیان و اعراب و مسلمانان و مسیحیان و تمامی انسان‌های جهان را در برمی‌گیرد، چون قضیه‌ای برحق و مصیبتی برحق است و میزان این مسئولیت از ملتی به ملت دیگر و از شخصی به شخص دیگر و از کشوری به کشور دیگر تفاوت می‌کند و در درجه اول مسئولیت ملت فلسطین است.

فلسطین – فریضه ی دینی است

وی افزود: اما ما باید با موضع‌گیری سیاسی و همبستگی مردمی و موضع‌گیری رسانه‌ای و حمایت مالی از فلسطینیان از قضیه فلسطینی حمایت کنیم . آنچه روز قیامت از ما پرسیده می‌شود، عدم به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و مشروعیت بخشیدن به آن است؛ همچنین باید اولویت ما مبارزه و رویارویی با دشمن صهیونیستی باشد، اگرچه از ابتدای کار این اولویت ما بود.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد که همه دردها و رنج‌هایی که ما در لبنان و دیگر ملل منطقه با آن مواجه هستند، به دلیل چشم پوشی از این مسئولیت است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *