گروگان ‌های دایکندی رها شدند

برخی منابع محلی در ولسوالی کجران ولایت دایکندی می گویند که گروگان های ولسوالی های پاتو، کجران و کیتی از نزد طالبان رها شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، شش روز پیش طالبان مسلح بیش از پنجاه تن از باشندگان ولسوالی های کیتی، پاتو و کجران ولایت دایکندی را به گروگان گرفته بودند.

گروه طالبان دلیل گروگان‌ گیری این افراد را فرار یک پسر و دختر از ولسوالی چهارچینوی ولایت ارزگان و عبور آنها از مربوطات ولایت دایکندی عنوان کرده بودند.

اما حالا و با گذشت شش روز، گفته می شود که طالبان مسلح همه گروگان ها را به شمول شماری از زنان و کودکان رها کرده است.

محمد امین، یکتن از بزرگان قومی ولسوالی کجران به خاورمیانه گفت که گروگان ها بامداد امروز (اول سرطان) با پادرمیانی بزرگان قوم، اعضای شورای ولایتی و مسوولان محلی از چنگ طالبان رها شدند.

به گفته وی، شماری از این گروگان ها به مرکز ولسوالی کجران رسیده و بخش دیگر آنها نیز در مسیر راه هستند.

در عین حال، محمد علی ارزگانی، معاون والی دایکندی نیز گفته است که ریش سفیدان و بزرگان قوم در رهایی این افراد نقش مهم داشتند.

به گفته وی، باقی مسافران و راننده‌ گان نیز در مسیر ولسوالی کجران هستند؛ اما تا زمانی که به بازار ولسوالی نرسند، اطمینان از رهایی آنها وجود ندارد.

ارزگانی از ایجاد یک تیم برای سرشماری گروگان ‌ها در ولسوالی کجران خبر داد.

شش روز پیش طالبان این افراد را همراه با موترهایشان به گروگان گرفته بودند و مدعی شدند تا زمانی که دختر و پسر فراری را تسلیم نشوند، گروگان ها را رها نمی کنند.

در رابطه با رهایی این دختر و پسر فراری، مقام های محلی دایکندی معلومات ندادند.

از سویی هم، طالبان مسلح تا حال به صورت رسمی در این رابطه اظهار نظر نکرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *