کرونا افغانستان؛ روند رو به کاهش ابتلا

وزارت صحت عامه می ‌گوید که روند ابتلا به ویروس کرونا در کشور رو به کاهش است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، احمد جواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه در نشست خبری امروز (اول سرطان) گفت که با توجه به بررسی های وزارت صحت عامه، در سه شاخص؛ وضعیت عمومی ابتلا به ویروس کرونا در کشور رو به کاهش است.

وی تاکید کرد که «مطالعه سطح مثبت بودن نتایج لابراتواری»، «درجه بستر شدن بیماران در شفاخانه ‌های اختصاصی کووید-۱۹» و «مشاهده اعراض و علایم کلینیکی در نزد افراد» از جمله شاخص هایی است که مورد بررسی قرار گرفته اند.

عثمانی اظهار داشت که بر اساس این شاخص ها، گمانه زنی بر این است که تعداد واقعات ابتلا به ویروس کرونا در کشور به سطحی رسیده که آهسته ‌آهسته در حال کم شدن است.

سرپرست وزارت صحت عامه، این روند را یک نوید خوش برای مردم خوانده، تاکید کرد که برای تقویت روند کاهش، باید توصیه های بهداشتی از سوی مردم بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وزارت صحت عامه در حالی از روند کاهش ابتلا به کرونا خبر می دهد که چند روز پیش اعلام کرده بود تا دو ماه دیگر مرحله اوج کرونا است.

از سویی هم، بر اساس معلومات وزارت صحت عامه، با ثبت ۴۰۹ مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا در یک شبانه ‌روز گذشته، شمار مجموعی بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۸ هزار و ۸۳۳ تن افزایش یافته است.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ تن از مبتلایان جان باختند که شمار مجموعی قربانیان ویروس کرونا در کشور به ۵۸۱ تن افزیش یافته است.

با این حال، ۴۷۲ بیمار نیز در جریان یک شبانه روز گذشته بهبود یافته است که شمار مجموعی بهبودیافتگان به هشت هزار و ۷۶۴ تن افزایش یافته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *