پنج روز تاخیر در اعلام نتایج ابتدایی دو دوم انتخابات

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، اعلام نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را برای پنج دیگر به تاخیر انداخت و قرار این نتایج به روز دوشنبه هفته آینده(۱۶ سرطان) اعلام گردد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قرار بود نتایج ابتدایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کشور روز چهارشنبه (۱۱ سرطان) اعلام شود اما به تعویق افتاده است.

احمد یوسف نورستانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات در یک نشست خبری دلیل به تاخیر افتادن اعلام نتایج ابتدایی انتخابات را، تامین شفافیت و سلامت نتایج انتخابات اعلام کرد.

او گفت: کمیسیون مستقل انتخابات به دلیل تفتیش نمودن آرای صندوق های ۱۹۳۰ محل رای دهی در ۳۰ ولایت کشور، اعلام نتایج ابتدایی را برای پنج روز به تعویق انداخته است تا شفافیت انتخابات در دور دوم تامین شود.

آقای نورستانی گفت که شمارش مجدد ۱۹۳۰ محل رای دهی مربوط ۳۰ ولایت که در آن شمارش آرای انتخاباتی در صندوق ها به تناسب جمعیت بیشتر استفاده شده، آغاز کرده اند.

رییس کمیسیون انتخابات گفت که به منظور تامین شفافیت در پروسه، از ناظرین موسسات تیفا، فیفا و هر دو نامزد خواسته شده تا در محل حضور یابند و از روند بازشماری نظارت نمایند.

احمد یوسف نورستانی گفت، تا کنون ناظرین تیم انتخاباتی تحول و تداوم حضور یافته اند اما در مورد ناظرین تیم اصلاحات و همگرایی تا حالا معلومات ندارد.

قرار است نتایج نهایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ۳۱ ماه سرطان اعلام شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *