قدردانی ایران از بهبود روابط با افغانستان

ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیهء وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با حامدکرزی رئیس جمهورکشورمان از تلاش های ایشان در ۱۳ سال گذشته در بهبود و گسترش روابط میان دو کشور قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه؛ این دیدار که در ارگ ریاست جمهوری انجام شد، دو طرف روی مسائل مختلف بشمول انتخابات دور دوم ریاست جمهوری افغانستان و وضعیت منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

معاون وزارت خارجه ایران برگزاری هر دو دور انتخابات در افغانستان را با شکوه خواند و تاکید کرد که هر یک از دو کاندیدا، ریاست جمهوری افغانستان را به عهده خواهد گرفت، این موضوع داخلی افغانستان است و ایران به دوستی اش با افغانستان همچنان ادامه خواهد داد.

وی گفت برای ایران به عنوان همسایه افغانستان هیچ چیزی مهمتر از تداوم ثبات در این کشور نیست.

معاون وزارت خارجه ایران همچنین به نمایندگی از کشورش از تلاش های رئیس جمهور کرزی در ۱۳ سال اخیر در بهبود و گسترش روابط میان دو کشور تشکر کرد.

رئیس جمهور کرزی از همکاری های ایران در طول این سالها به افغانستان تشکر کرد و ایران را دوست و همسایه خوب افغانستان خوانده، تاکید کرد که یکی از دست آورد های افغانستان در طول یک دهه گذشته گسترش مزید روابط افغانستان با همسایه ها از جمله جمهوری اسلامی ایران بوده است.

حامد کرزی گفت که اطمینان دارم که رئیس جمهور آینده نیز خواهان تحکیم هرچه بیشتر روابط میان دو کشور همسایه خواهد بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *