به ارزش ۱ میلیون دالر به مهاجرین پاکستانی در خوست کمک شد

وزارت مالیه افغانستان به ارزش یک میلیون دالر امریکایی به مهاجرین و بیجاشده گان پاکستانی در ولایت خوست افغانستان کمک کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کمشنری سازمان ملل متحد در امور پناهنده گان اعلام کرد که به دنبال راه اندازی عملیات ارتش پاکستان از دو هفته به این سو بر مواضع تروریستان در وزیرستان شمالی این کشور، ۷۵ هزار نفر به افغانستان مهاجر شده اند.

با این حال از دو هفته به این سو شماری از موسسات سازمان ملل متحد برای آنها مواد غذایی و غیر غذایی فراهم کرده و هزاران تن از کودکان را واکسین سرخکان و فلج اطفال نموده اند.

در همین حال داکتر حضرت عمر زاخیلوال وزیر مالیه، داکتر محمد اکرم خپلواک، وزیر سرحدات، اقوام و قبایل و عبدالجبار نعیمی، والی ولایت خوست از بیجا شده گان وزیرستان شمالی در ولایت خوست دیدار نمودند.

آقای زاخیلوال، کمک های جمعآوری شده به ارزش یک میلیون دالر امریکایی از سرمایه داران و تاجران ملی افغانستان را به مسوولین ولایتی ولایت خوست سپرد تا بر مستحقیق و بیجاشده گان شهروندان وزیرستان شمالی در خوست توزیع گردد.

این کمک ها شامل سه هزار خریطه برنج، سه هزار خریطه بوره، ده هزار بشکه روغن دو هزار کارتن چای، سه هزار کمبل، هزار عدد خیمه، سه لاری بیسکیت و ده میلیون افغانی کمک های نقدی می باشد.

 وزیر مالیه به بیجا شده گان وزیرستان اطمینان داد که آنها درینجا مهاجر نیستند بلکه مهمانان برادران افغانها هستند و بهترین ثبوت این امر استقبال گرمیست که مردم خوست، در شرایط ناگوار، از آنان کرده اند.

وی افزود : «حکومت افغانستان به این باور است که مبارزه با تروریزم نمیتواند که با کشتار و بیجا کردن مردم ملکی به موفقیت بیانجامد بلکه این مبارزه تنها زمانی میتواند موفق باشد که همه قربانیان برای محو آن دست به دست هم بدهند.

زاخیلوال گفت حکومت افغانستان به شما اطمینان میدهد که در محدودهٔ توان و امکانات خویش باز هم به کمک های خویش ادامه خواهد داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *