پاکستان در تلاش اخلال دور دوم انتخابات است

در جلسه شورای امنیت ملی افغانستان مطرح شد که هدف از پرتاب راکت از سوی پاکستان به افغانستان تلاشی برای اخلال دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جلسه شورای امنیت ملی به ریاست حامد کرزی، در ارگ ریاست جمهوری دایر و در مسئولان امنیتی در مورد تشدید حملات راکتی و استفاده از نیروی هوایی توسط نظامیان پاکستانی علیه افغانستان و آسیب های وارده از آن، به جلسه گزارشات شانرا ارائه کردند.

بعد از استماع گزارشات یاد شده، جلسه شورای امنیت ملی تشدید حملات زمینی و هوایی از سوی پاکستان را شدیداً تقبیح کرده و تصریح نمود که هدف آن جز تلاش برای اخلال دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چیزی دیگری نمی تواند باشد.

شورای امنیت ملی به وزارت امور خارجه دستورداد تا در این رابطه یادداشت های  مبنی بر نگرانی شدید دولت افغانستان را از طریق مراجع دیپلوماتیک به حکومت پاکستان ارسال بدارد.

همچنان شورای امنیت ملی عدم واکنش دولت ایالات متحده امریکا را که در تضاد با مفاد سند همکاری های دراز مدت استراتیژیک در قبال اینگونه حملات و تجاوزات خارجی به شمول تخطی حریم هوایی افغانستان قرار دارد، خلاف تعهدات این کشور در برابر افغانستان خواند.

در جلسه فیصله گردید تا مشاور امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان نگرانی شدید دولت افغانستان را به دولت ایالات متحده امریکا نیز ابراز نماید.

برعلاوه آن فیصله شد تا به رسم احتجاج از تجاوزات پاکستان، تورن جنرالان نیرو های دفاعی و امنیتی افغان در جلسه ایکه قرار است به تاریخ ۴ جون سال جاری میلادی در اسلام آباد دایر گردد، اشتراک نورزند.

سپس جلسه در مورد ادامه عملیات ضد تروریسم توسط نیرو های نظامی پاکستان در مناطق وزیرستان شمالی و جنوبی و پیآمد های آن برای افغانستان بحث نمود.

دولت جمهوری اسلامی افغانستان در حالیکه از مبارزه حقیقی علیه تروریزم در پاکستان حمایت میکند، هرگونه آسیب به افراد ملکی و خانواده ها را بنام جنگ علیه تروریزم غیرقابل قبول دانسته و تاکید میدارد که به آنعده از خانواده های که در اثر این جنگ به این طرف خط دیورند مهاجر میشوند، آغوش باز داشته و در ارائه کمک های بشری برای افراد بیجا شده آماده می باشد.

در بخش دیگر جلسه، والی نورستان در مورد وضعیت امنیتی و مشکلات آن ولایت معلومات داد. در جلسه همچنان مشاور امنیت ملی کشور در باره پیشرفت ها روی سند “موافقتنامه چگونگی حضور و فعالیت های نیرو ها و پرسونل ناتو در افغانستان” معلومات ارائه نمود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *