دیدار حامد کرزی با شماری از بزرگان و لایت دایکندی

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با تعدادی از بزرگان ولایت دایکندی، دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این دیدار که بعد از ظهر امروز در ارگ انجام شد، عبدالحق شفق والی و سهراب علی اعتمادی رئیس شورای ولایتی دایکندی به نماینده گی از دیگران صحبت کردند و  مشکلات محلی شانرا در عرصه های مختلف مطرح و خواهان رفع مشکلات متذکره گردیدند.

عبدالحق شفق والی دایکندی ضمن اینکه از ارتقای دایکندی به ولایت در زمان ریاست جمهوری حامد کرزی تشکری کرد، آنرا یک گام تاریخی و ماندگار دانست.

وی گفت که مردم ولایت دایکندی دو برجسته گی ویژه دارند، یکی علاقه جدی شان به معارف و دیگر روحیه همکاری بیدریغ آنان با دولت می باشد.

والی دایکندی با اشاره به پیشرفت ها در این ولایت گفت که احداث سرک ها جریان دارد، شفاخانه ولایتی افتتاح گردید و ماستر پلان شهر نیلی جدید در حال اعمار است و همچنان رادیو تلویزیون ملی نیز در این ولایت به نشرات آغاز کرده است.

عبدالحق شفق والی دایکندی افزود که به تعداد ۳۷۳ باب مکتب در ولایت دایکندی فعالیت دارند که در مجموع ۵۰ در صد شاگردان آنرا دختران تشکیل میدهند.

سپس سهراب علی رئیس شورای ولایتی دایکندی صحبت کرده گفت که تبدیل شدن دایکندی به ولایت یکی از آرمان های دیرینهء مردم این ولایت بوده که در زمان زعامت شما این آرمان به حقیقت مبدل گردید و این بزرگترین خدمتی بود که شما برای باشنده گان این ولایت انجام دادید.

وی ضمن اینکه خواهان احداث بند های برق در ولسوالی های شهرستان و میرامور گردید، افزود که احداث بند های مذکور مشکلات ولایت غزنی و ارزگان را نیز از ناحیه کمبود برق مرفوع خواهد ساخت.

رئیس شورای ولایتی دایکندی از خدمات والی آن ولایت قدردانی کرده، گفت که از زمان تقرر موصوف همسویی بیشتر میان اداره محلی و حکومت کشور بوجود آمده است.

رئیس جمهور کشور پس از استماع خواست ها و پیشنهادات بزرگان ولایت دایکندی گفت که بسیار خرسندم که دایکندی در زمان تصدی من منحیث رئیس جمهور افغانستان به ولایت ارتقا کرد و همچنان خوشحالم که مردم از این موقع درتمام عرصه ها بخصوص رسانیدن جوانان دایکندی به مدارج عالی تحصیلی، استفاده کردند.

حامد کرزی خطاب به بزرگان دایکندی گفت: از اینکه شما پیام بهبود وضعیت دایکندی را آورده اید، بسیار خرسند گردیدم.

وی خاطر نشان کرد که انتخابات دور دوم نیز به خوبی برگزار می گردد و پس از آن افغانستان راه اش را بسوی امنیت و ترقی ادامه داده و ولایت دایکندی نیز در این سفر درجات پیشرفت را طی خواهد کرد.

در اخیر این دیدار بزرگان ولایت دایکندی به پاس خدمات ارزندهء رئیس جمهور کرزی در بیشتر از یک دهه گذشته، لوح سپاس و یک جلد قران کریم را به وی اهدا کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *