پاکستان اولین مقصد داودزی برای صلح

قرار است که یک هیئت بلند پایه حکومتی به رهبری نماینده خاص رئیس جمهور در امور منطقوی جهت اجماع صلح افغانستان به پاکستان سفر کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سید احسان طاهری، سخنگوی شورای عالی صلح امروز (۱۶جدی) در یک نشست خبری اعلام کرد که روز سه شنبه هفته جاری یک هیئت چهار نفری به رهبری عمر داوودزی در یک سفر چهار روزه به پاکستان می رود.

طاهری افزود که نمایندگان افغانستان در این سفر با وزیر امور خارجه، لوی درستیز و رهبران مذهبی و سیاسی پاکستان دیدار می کنند و آجندای این دیدار «جلب همکاری عملی پاکستان در رابطه به آغاز مذاکره صلح بین حکومت و طالبان مسلح» و «حمایت پاکستان در رابطه به اجماع منطقه یی صلح افغانستان» است.

به باور او نقش پاکستان در برقراری صلح موثر است چون رهبری تحریک طالبان افغانستان در پاکستان می باشد و اسلام آباد میتواند رهبران طالبان مسلح را برای مذاکره با حکومت افغانستان ترغیب کند.

او تاکید کرد که هیچ کشوری بدون هماهنگی حکومت افغانستان و شورای عالی صلح با طالبان مسلح دیدار و گفتگو نداشته است و سفر نمایندگان طالبان به جمهوری اسلامی ایران نیز در هماهنگی کامل با دولت افغانستان صورت گرفت.

او هدف از سفر روز گذشته عباس عراقچی، معاون وزارت خارجه ایران به کابل را ارایه گزارش از دیدار مقامات آن کشور با نمایندگان طالبان مسلح عنوان کرد.

از سویی هم طاهری گفت که هنوز در مورد نشست جده به میزبانی عربستان سعوی، تصمیم جدی گرفته نشده است و حکومت افغانستان تا زمانی که اطمینان کامل از دیدار مستقیم طالبان با نمایندگان افغانستان حاصل نکند حاضر به اعزام هیچ هیاتی نیست.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *