وزیر دفاع امریکا: ما به ماموریت خود در افغانستان ادامه می دهیم

جنرال جیمزمتیس وزیر دفاع الایات متحده امریکا که مشهور به سگ دیوانه است در دیدار با رئیس جمهوری اسلامی افغانستان گفته است که ماموریت ما در افغانستان به پایان نرسیده و ما در کنار دولت و مردم افغانستان باقی خواهیم ماند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “جیمز متیس” وزیر دفاع امریکا امروز دوشنبه (۴ ثور) در راس یک هیات عالی رتبه وارد کابل شد.

آقای متیس و اشرف غنی، در این دیدار روی مسایل امنیتی افغانستان و منطقه، مبارزه با تروریزم و همکاری ها میان دو کشور در عرصه های مختلف بحث و تبادل نظر نمودند.

وزیر دفاع امریکا مراتب تسلیت و همدردی خویش را به نمایندگی از حکومت و مردم آن کشور به رئیس جمهور غنی و مردم افغانستان بخاطر حادثه تروریستی در قول اردوی ۲۰۹ شاهین، ابراز کرده، گفت کشورش تعهد دراز مدت با افغانستان دارد و این حمله بزدلانه بالای سربازانی در حال عبادت صورت گرفت که نمایانگر روحیه ضعیف و عدم پایبندی تروریستان به انسانیت است.

وی گفت که ماموریت ما در افغانستان به پایان نرسیده و ما در کنار دولت و مردم افغانستان باقی خواهیم ماند و بنابر اهمیتی که افغانستان برای ما دارد، ما افراد با تجربه خویش را به این کشور اعزام کرده ایم.

جیمز متیس افزود که حضور ما در افغانستان برای هدف نیک است و ما باید دیپلوماسی و امور نظامی خویش را با همدیگر هماهنگ و مرتبط بسازیم.

وزیر دفاع امریکا گفت که من مشکلات شما را درک می کنم، اما اقدامات در زمینه های اصلاحات، حکومتداری خوب و مبارزه با فساد در افغانستان محسوس است.

در همین حال رئیس جمهور غنی ضمن تشکر از حمایت های دوامدار ایالات متحده امریکا از افغانستان، از سه چالش عمده مانند تروریزم، مواد مخدر و فساد اداری یاد کرده، گفت که جنگ افغانستان، جنگ داخلی نیست بلکه نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در خط مقدم مبارزه با تروریزم بین المللی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد که تروریستان می خواهند به عنوان تخته خیز از افغانستان استفاده نمایند، اما تلفات طالبان و سایر گروه های تروریستی در شش ماه اخیر نسبت به ۱۵ سال گذشته، بیشتر بوده است.

محمد اشرف غنی گفت که آوردن اصلاحات و مبارزه با فساد اداری یک کار تجملی نیست، بلکه مکلفیت و تعهد ماست.

وی افزود که ما باید تروریزم را منیحث یک خطر مشترک جهانی بپذیریم و برعلیه آن مشترکاً مبارزه نمائیم.

همچنین در این دیدار داکتر “عبدالله عبدالله” رئیس اجرایی کشور، از قربانی های سربازان و کمک های امریکا به افغانستان، قدردانی کرد و از دستآوردها و پیشرفت های حکومت افغانستان در عرصه های مختلف یادآوری نمود.

در اخیر این دیدار وزیر دفاع امریکا گفت که روابط ما با افغانستان نیک و حسنه است و ما متعهد هستیم تا این روابط را گسترده و تقویت نمائیم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *