روی گسترش همکاری‌ها میان ارتش افغانستان و امریکا تاکید شد

دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان بعد از ظهر امروز دوشنبه (۴ ثور) با جنرال جوزف وتل فرمانده ستاد مرکزی ارتش ایالات متحده امریکا در کابل دیدار کرد و روی گسترش همکاری‌ها میان ارتش افغانستان و امریکا تا کید نمودند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “جنرال جوزف وتل” در این دیدار مراتب تسلیت خود و ارتش ایالات متحده را به خاطر حادثۀ المناک در قول اردوی ۲۰۹ شاهین ولایت بلخ ابراز داشت.

فرمانده ستاد مرکزی ارتش امریکا، به همکاری نزدیک ارتش‌های امریکا و افغانستان برای مقابله با تهدیدهای مشترک تأکید ورزید.

وی از علاقۀ رییس‌جمهوری این کشور به مسایل افغانستان و منطقه سخن زد و گفت که رئیس‎جمهور ترامپ به منطقه علاقۀ ویژه دارد و تحولات و رخدادهای منطقه را به گونۀ دوام‌دار تعقیب و پی‌گیری می‌کند.

همچنین دکتور “عبدالله عبدالله” رئیس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان، خواهان افزایش همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های امنیتی- نظامی گردید.

رئیس اجرایی کشور، به ضرورت گسترش همکاری‌ها میان ارتش افغانستان و امریکا تأکید کرد و گفت که میزان همکاری‌ها در عرصه‌های نظامی باید در سال ۲۰۱۷ میلادی افزایش یابد.

در این نشست همچنان عملیات‌های تروریسی اخیر در افغانستان٬‌ روابط منطقه‌یی کشور و راه‌های تقویت بیشتر ارتش و قوای هوای افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *