وزارت صحت یمن: سعودی ها همه ارزش های انسانی و دینی را در یمن نادیده گرفته اند

وزارت صحت عامه یمن، جنایات ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی را در کشتار شهروندان ولایت حجه یمن را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از العالم، “عبدالحکیم الکحلانی” سخنگوی وزارت صحت عامه یمن گفت: حمله روز گذشته جنگنده های متجاوز سعودی در ولایت حجه یمن، نادیده گرفتن همه ارزش های انسانی، دینی و اخلاقی بوده که تمام قوانین و مقررات بین المللی را زیر پا گذاشته اند.

وی افزود: جنگنده های سعودی طی چندین ساعت با حملات متعدد به منازل شهروندان یمنی در روستای “المنوابه” به منطقه “هران” ولایت حجه یمن منجر به مرگ بسیاری از ساکنین این منطقه اعم از زن و کودک، پیر و جوان شد.

اکحلانی با اشاره به اینکه امدادرسانان با موترسایکل ها و موترهای آمبولانس هدف حمله قرار گرفتند افزود: آمارهای اولیه نشان می دهد که در این حمله بیش از ۶۰ تن شهید و یا مجروح شدند.

سخنگوی صحت عامه یمن میگوید: حملات گسترده و جنایت سعودی ها در این منطقه بسیار وحشیانه و به شیوه داعشی ها انجام شد و به امدادرسانان اجازه نجات و شمارش تعداد شهدا و مجروحان را ندادند.

این مقام صحت عامه یمن: از تمام نهادهای حقوق بشری و جامعه بین الملل خواست تا در برابر این گونه جنایات وحشیانه خاموش نباشند و برای توقف این کشتارها و جنایات ضد بشری اقدام فوری انجام دهند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *