استفاده ابزاری گروه طالبان مسلح از کودکان در بغلان

مقام های امنیتی ولایت بغلان می‌گویند، گروه طالبان مسلح درین ولایت در فعالیت های تروریستی شان از کودکان استفاده ابزاری می‌کنند.

مل‌پاسوال اکرام الدین سریع فرمانده پولیس بغلان می‌گوید، اخیراً دیده شده است که گروه طالبان مسلح کودکان را با تبلیغ‌های فریبنده شان در جبهات جنگ سوق می‌دهند و از آنان به عنوان نیروی جنگی در برابر نیروهای امنیتی استفاده می‌کنند.

فرمانده پولیس بغلان می‌افزاید،  که در جنگ های اخیر در ولسوالی برکه این ولایت دیده شده که بیشترین جنگ‌جویان گروه طالبان مسلح کودکان زیرسن ۱۸ سال استند.

همچنان محمدعلی ابراهیمی فرمانده پولیس ولسوالی برکه به خبرگزاری خاورمیانه می‌گوید، ۸۰ درصد جنگجویان گروه طالبان مسلح کسانی استند که سن شان از ۱۸ سال به پایان است.

فرمانده پولیس ولسوالی برکه می افزاید، این کودکان با تبلیغ های این گروه فریب خورده و به صفوف آنان  پیوسته اند.

به گفته او خانواده های این کودکان از ترس جان شان نیز نمی‌توانند به این خواست فرزندان شان مخالفت کنند؛ چون اگر مخالفتی از سوی آنان صورت بگیرد یا کشته می‌شوند و یا هم مورد لت و کوب قرار می‌گیرند.

این مقام ها می‌گویند، در جنگ های اخیری که درین ولایت صورت گرفت، بیشترین اجساد بجا مانده طالبان مسلح کودکان استند.

پیش ازین نیز مقام ها در ولایت کندز از حضور کودکان زیر سن در صف گروه طالبان مسلح اظهار نگرانی کرده بودند.

درین اواخر گروه طالبان مسلح چندین عملیات گسترده “ناکام” را بر بالای مرکز ولسوالی برکه انجام دادند که به گفته مسؤلان محلی این ولسوالی تعداد جنگجویان این گروه که از ولسوالی دیگر نیز اشتراک کرده اند به بالاتر از ۷۰۰ تن می‌رسید.

همچنان منابع محلی از ولسوالی برکه می‌گویند، طالبان مسلح در قریه های زیر کنترول شان به شدت در حال جلب و جذب افراد بخاطر پیوستن با آنان استند، که به گفته آنان اگر جلوی این کار گرفته نشود بیشترین صدمه را ازین ناحیه کودکان زیرسن می‌بینند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *