واکنش تند و جدی عبدالله به حمله کابل

تعقیبی؛ رئیس اجرائیه کشور به حمله انفجاری و گروهی طالبان مسلح در حوزه شانزدهم شهر کابل واکنش جدی و تند بی سابقه ای نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عبدالله عبدالله که برای دیدار با نخست وزیر ازبکستان و افتتاح نمایشگاه مشترک افغانستان و ازبکستان به شهر مزارشریف رفته است، در اعلامیه ای، طالبان را «مزدور، منافق، تروریست و پیام آور قتل، نفرت و انزجار» خطاب کرد.

در بخشی از اعلامیه آمده است «گروه مزدور، منافق، تروریست و تروریست ‌پرور طالبان، از یکسو سخن از صلح می‌ زند و از سوی دیگر به شهروندان بی ‌دفاع و مراکز ملکی حمله می ‌کند.»

عبدالله گفته است که دهشت‌ افگنان «خداناترس و جنایتکار» یک‌ بار دیگر با انجام حمله دهشت‌ افگنانه، آرامش شهر کابل و شهروندان کشور را برهم زدند.

به عقیده رئیس اجرائیه، طالبان بعد از شکست برنامه‌ هایش در نبرد با نیروهای امنیتی و تحمل تلفات و خسارات سنگین، با انجام حملات انتحاری و برهم زدن آرامش مردم با نارواترین شیوه می ‌خواهد حضور نحس خود را اعلام کند.

این رویکرد تازه داکتر عبدالله یکی از تندترین واکنش های وی به عملکرد طالبان مسلح در کشور است.

صبح امروز (۱۰سرطان) یک موتربم در نزدیکی فدراسیون فوتبال در حوزه شانزدهم شهر کابل رخداد و وزارت امور داخله می گوید که بعد از این انفجار، شماری از مهاجمان وارد تعمیری در نزدیکی رویداد شده و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان مسلح مسوولیت این رویداد را به عهده گرفته و گفته است که بخش لوژستیک و انجنیری وزارت دفاع مورد حمله آنها قرار گرفته است.

باشنده گان محل می گویند که صدای شلیک گلوله با گذشت نزدیک به سه ساعت از محل شنیده می شود.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت صحت عامه، در این رویداد تا حال یک کشته و ۶۵ زخمی به شفاخانه ‌ها منتقل شده ‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *