نمایندگان ناکام در تعیین هیئت اداری

در دومین دور انتخابات هیئت اداری مجلس نمایندگان، هیچ یک از نامزدان موفق به کسب اکثریت آرا نشدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نشست امروز (۱۰سرطان) مجلس نمایندگان به انتخاب هیئت اداری اختصاص یافت که در هیچ کدام از پست های معاونیت اول و دوم، منشی و نائب منشی نامزدان موفق به کسب آرای لازم نشدند.

در نشست امروز مجلس، ۲۳۶ وکیل حضور داشت و هر نامزد برای برنده شدن باید ۱۱۹ رای به دست می آورد.

در دور دوم انتخابات معاون اول، محمد عالم ساعی و نجیب الله ناصر به رقابت پرداختند که آقای ساعی با کسب ۸۶ رای تایید و آقای ناصر با ۱۰۹ رای تایید نتوانستند آرای لازم را برای احراز این کرسی به دست بیاورند.

در این روند، ۱۸ رای سفید و ۲۳ رای باطل از سوی نمایندگان استفاده شد.

برای معاون دوم نیز غلام حسین ناصری و همایون شهیدزاده نامزد بودند که هر کدام با اخذ ۹۸ و ۱۱۳ رای تایید؛ نتوانستند آرای لازم را کسب کنند. در این انتخابات هم ۱۲ رای سفید و ۱۳ رای باطل از سوی نمایندگان استفاده شد.

سیدعظیم کبرزانی و اسدالله شهباز نیز برای کسب کرسی منشی با هم رقابت کردند که آقای کبرزانی با بدست آوردن ۹۱ رای تایید و آقای شهباز نیز با کسب ۱۰۶ رای تایید نتوانستند به این کرسی برسند.

۱۸ رای سفید و ۲۱ رای باطل از سوی نمایندگان در این انتخاب استفاده شده بود.

برای کرسی نیابت منشی هم فریده حمیدی و عرفان الله عرفان رقابت کردند که هرکدام با بدست آوردن ۸۰ و ۱۰۳ رای تایید نتوانستند آرای لازم برای کسب نیابت منشی را کسب کنند. در این انتخابات ۳۴ رای سفید و ۱۹ رای باطل استفاده شد.

در پایان، میر رحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان اظهار داشت که هیچ یک از نامزدان نتوانستند آرای لازم را بدست آورند؛ بناً مرحله دوم انتخابات چهار پست هیئت اداری فردا (۱۱سرطان) میان نامزدان جدید برگزار می‌شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *