نگرانی از فروش آزاد دارو های سمی در سرپل

فروش آزادانه داروهای سمی باعث افزایش خودکشی دختران در سرپل شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورنیانه، ولایت سرپل درچند ماه اخیر شاهد خودکشی شماری از دختران جوان بود که بیشتر شان به علت خشونت های خانواده گی ، محروم شدن از ازدواج، امراض روانى، مشکلات خانواد‌گى، با استفاده از مواد سمی مرگ موش صورت گرفته است.

از آغاز سال روان تاحال ۱۲ خانم دست به خود کشی زده است که درنتیجه ۶ تن آنان جانهای شانرا از دست داده و شش تن دیگرآنان نجات یافته است.

فرازانه یکتن از این دختران است که از کام مرگ نجات یافته، وی به علت اینکه پسر خاله اش را دوست داشته بنابه اینکه به خواست وی جواب رد دادشده درروز دوم عید باخوردن دوای مرگ موش دست به خود کشی زده است، وی میگوید که دوای مرگ موش را از یک دوکان بنجاره فروشی خریده وازکاری که کرده پیشمان هم نیست.

به گفته مادر فرزانه ، مشکلات اقتصادی طویانه و مصارف زیاد عروسى سبب خودکشى‌ دختر وی شده،  نسیمه آرزو رئیس امور زنان ولایت سرپل از فروش خودسرانه ادویه های سمی دربازار آزاد نگرانی کرده خواهان توقف فروش آن شده است.

سلطان عزیز یکتن از فروشنده گان ادویه حیوانی میگوید درقسمت فروش ادویه از سوی موظفین دولتی تعهدنامه نیز از فروشنده گان گرفته شده که ادویه های سمی را به دسترس اطفال و دختر خانم ها قرار ندهند، اما باآنهم ازسوی افراد غیر مسئول که جواز این کار را ندارند به فروش میرسد.

این درحالیست که روزگذشته مسئولان شفاخانه ولایتی سرپل ،فروش ادویه های زهری مخصوصاً مرگ موش دربازار آزاد را زنگ خطر جدی عنوان کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *