بانکی مون: امیدوارم سفر کرزی به پاکستان نتایج مثبت داشته باشد

بانکی مون سرمنشی سازمان ملل متحد در یک تماس تیلفونی با حامد کرزی رئیس جمهوری کشورمان در مورد سفر اخیرش به پاکستان معلومات داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سرمنشی سازمان ملل متحد اخیرا سفری به کشور پاکستان داشت و دراین سفر در باره روابط افغانستان و پاکستان صحبت های داشته اما مشخصا معلوم نیست که آقای بانکی مون کدام موضوعات بیشتر در محراق گفتگو های اش قرار داده اند.

با این حال آقای بانکی مون شام روز گذشته در تماس تیلفونی با رئیس جمهور کرزی، ابراز امیدواری کرده که سفر قریب الوقوع رئیس جمهور کشور به پاکستان نتایج مثبتی را برای هر دو کشور در پی داشته باشد و روابط میان افغانستان و پاکستان بهبود پیدا کند.

قرار است حامدکرزی به زودی بنا به دعوت نوازشریف صدراعظم جدید پاکستان وارد اسلام آباد شود این حالیست که مقامات پاکستانی برای سفر رئیس جمهورکشورمان در اسلام آباد لحظه شماری می کنند.

حامدکرزی به دلیل اینکه کشور پاکستان هیچ وقت به خواست های دولت افغانستان طی دوازده سال گذشته لبیک نگفته از ادامه سفر و ملاقات با سران پاکستان خودداری کرده و اعلام نموده است تازمانی آجندای سفرش از سوی مقامات پاکستان مشخص نشود به آن کشور سفر نخواهد کرد.

اخیرا سرتاج عزیز مشاور امنیت داخلی و خارجی نوازشریف صدراعظم پاکستان سفری به کابل داشت و در این سفر دعوت نامه رسمی نواز شریف را به حامدکرزی داد تا زدوی یک سفر سه روزه به اسلام آباد داشته باشد و به دنبال آن زمان سفر رئیس جمهور کرزی به پاکستان آخر ماه اگست (طی یک هفته آینده) اعلام شد.

بانکی مون و رئیس جمهورکرزی همچنان در این صحبت تیلفونی در مورد آمادگی های انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

سرمنشی سازمان ملل متحد از رئیس جمهور کشورمان دعوت بعمل آورد تا در اجلاس مجمع عمومی سازمان  ملل متحد که در اواسط ماه سپتامبر سال روان در شهر نیویارک برگزار می گردد، اشتراک نماید.

همچنین حامد کرزی ضمن اظهار تشکری از تماس تیلفونی بانکی مون و دعوت اش بخاطر اشتراک در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت که ما به تلاش های خویش در راستای بهبود روابط میان افغانستان و پاکستان ادامه میدهیم.

رئیس جمهور کشور افزود که آرزوی ما نه تنها برقراری امن و ثبات در افغانستان بلکه در پاکستان و منطقه نیز است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *