معین سیاسی وزارت امورخارجه با سفیر ایران در کابل دیدار کرد

معین سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با محمد رضا بهرامی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل  دیدار و در باره روابط دو کشور گفت وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این دیدار روز سه شنبه میان آقای حکمت خلیل کرزی معین جدید سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان و آقای بهرامی در مقر وزارت  امور خارجه صورت گرفت.

معین سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان از روابط و مناسبات دوستانه و تاریخی میان دو کشور یاد کرد و همکاری های دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران را در عرصه های سیاسی، اقتصادی، امنیتی، اعطای بورس های تحصیلی و پذیرش مهاجرین افغانستان، مهم خواند.

وی گفت: “جایگاه و اهمیت جمهوری اسلامی ایران در حلقه اول سیاست خارجی دولت وحدت ملی قرار دارد. البته روابط و مشترکات دوجانبه میان دو کشور همیشه از اهمیت بسیار برخوردار می باشد.

آقای کرزی، با ابراز تشکر از کمک های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران در طول ۳۰ سال گذشته و با اشاره به تمدید ویزه اقامت چهارصد و هفتاد هزار تن از مهاجرین افغان، اهدای بورسیه های تحصیلی برای افغانستان، خواهان اجرایی شدن موضوعاتی گردید که در سفر محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه دولت وحدت ملی به تهران، روی آنها تفاهم صورت گرفته بود.

همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران مقیم کابل  ضمن خرسندی از ملاقات با معین سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان اظهار امیدواری کرد که در همکاری نزدیک و ارتباط بیشتر با مقامات وزارت امور خارجه و معینیت سیاسی این وزارت، در گسترش و تقویت روابط و مناسبات میان افغانستان و ایران، تلاش و فعالیت همه جانبه نماید.

وی همچنان در رابطه به بورسیه های تحصیلی طبق تعهد قبلی آن کشور، پیشنهاد نمود تا هیأتی از وزارت تحصیلات عالی افغانستان جهت طی مراحل و اجراآت مقتضی، به آن کشور سفر نماید تا بورسیه های تحصیلی به وقت و زمان معین آن مورد استفاده قرار گیرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *