پاکسازی بخش وسیعی از ولایت دیاله عراق از وجود گروه داعش

وزارت دفاع عراق اعلام کرد که بیشترین ساحات ولایت دیاله از وجود گروه تروریستی داعش پاکسازی شده و پیشروی ارتش عراق در این ولایت همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت دفاع عراق روز سه‌شنبه اعلام کرد بخش بزرگی از ولایت “دیاله” در شرق عراق از کنترل گروه تروریستی داعش خارج به تصرف ارتش قرار گرفته است.

براساس این خبر، نیروهای ارتش با برخورداری از پشتیبانی نظامیان شیعه در این ولایت شرقی، مواضع داعش در شمال مقدادیه را با سلاح‌های سنگین در هم کوبیدند.

نیروهای عراقی کنترل مقدادیه را که از سال گذشته میلادی به دست گروه تروریستی داعش افتاده بود، بدست گرفته اند.

در همین حال بمباران مواضع داعش در اطراف شهر کوبانی توسط جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به رهبری امریکا در روز سه‌شنبه نیز ادامه یافت.

وزارت دفاع ایالات متحده، پنتاگون، می‌گوید کردهای مدافع کوبانی اکنون کنترل ۹۰ درصد این شهر کردنشین واقع در شمال سوریه را در دست دارند.

نیروهای کرد پس از ۴ ماه جنگ، و در سایه حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی علیه مواضع داعش، سرانجام موفق شدند این شهر را از وجود گروه تروریستی داعش پاک سازی کنند و پرچم خود را روی تپه‌های مشرف به شهر به اهتزاز در آورند.

عقب نشینی گروه تروریستی داعش در هفته‌های ابتدایی گسترش پیدا کرده و تحرکات شان را در عراق و سوریه کاهش چشمگیری یافته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *