متوقف شدن کمک های صلیب سرخ در شمالشرق کشور

ولایت های شمالشرقی در ماه های اخیر شاهد درگیری های سنگین بوده است و نا آرامی ها، خانواده های زیادی را از منازل شان بیجا و شرایط زنده گی را برایشان مشکل ساخته است.

در این بین، کندز و بغلان در صدر نا آرامی ها بوده و پس از آنها نیز بدخشان و تخار شاهد درگیری های شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح بوده است.

با آنکه این بیجا شده ها در وضعیت ناگواری زنده گی به سر می برند و نیازمند کمک هستند، سازمان امداد رسان صلیب سرخ از پنج ماه بدینسو روند امداد رسانی اش را در شمالشرق کشور متوقف ساخته است.

سازمان جهانی صلیب سرخ در کنار نهادهای امداد رسان دیگر که بیشترین سهم را در عرضه کمک رسانی به خانواده های نیازمند دارد؛ اما متوقف شدن فعالیت این سازمان نگرانی هایی ببار آورده است.

عبدالرحیم قیومی رئیس سره میاشت ولایت بغلان در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه، ضمن نگرانی از متوقف شدن فعالیت سازمان صلیب سرخ جهانی گفت که وضعیت در ولایت های شمالشرقی نسبت به سالهای گذشته حساس است و خانواده های زیادی نیازمند کمک هستند.

به گفته وی، نزدیک به یکهزار خانواده در اثر جنگ ها شش ماه گذشته، در ولایت بغلان بیجا شده و نیازمند کمک های بشر دوستانه می باشند.

با آنکه قیومی از توزیع کمک ها برای این خانواده ها از سوی سره میاشت سخن می زند؛ اما این کمک ها را بسنده نمی داند.

در عین حال فعالان حقوق بشری در شمالشرق کشور نیز از سازمان جهانی صلیب سرخ می خواهند که بمنظور رسیده گی به وضعیت ناگوار خانواده های جنگ زده هرچه زودتر به فعالیت های خود آغاز نماید.

محمد عاطف عارفیان، فعال حقوق بشری در بغلان با نگرانی از متوقف شدن فعالیت صلیب سرخ، خواستار آغاز کار دوباره این نهاد شد.

به گفته وی، باشنده گان ولایت های شمالشرقی بیشتر از سالهای پیش نیازمند کمک اند و شمار زیادی از آنان منازل و لوازم مورد ضرورت زند گی شان را از دست داده اند.

هرچند تا حال علت متوقف شدن فعالیت سازمان جهانی صلیب سرخ در شمالشرق بگونه واضحی روشن نشده است؛ اما گفته می شود که نا امنی های اخیر، دلیل این کار بوده است.

محراب الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *